« 指導者の資質(下):ブッシュ大統領の資質 | Main | インフレ・ターゲット(2):中央銀行を「信じる」ということ »

インフレ・ターゲット(1):中央銀行の仕事と「期待」の仕組み

多くの読者が、そして筆者自身も既に忘れてしまっていることではあるが、このブログのメインコンテンツは金融政策ということになっている。それでブログ開設から半年ほどかけて量的緩和について色々と書いたのだが、金融政策関連の大ネタであるインフレターゲットについてはあまり書くつもりが無かった。

やはり人間というのはネガティブな動機に突き動かされる方がやる気が出るものであるらしい。筆者にとって「許容しがたい暴論」である量的緩和については、反論も悪口もいくらでも書ける。一昨年の20回シリーズでもまだ書き尽くしていないほどである。しかし、必ずしも賛成ではないが「議論としては分かる」インフレターゲットについては、色々書く気になるほど怨念(笑)が溜まっていなかった。そんなわけで、「この話はそのうち纏めたいなー」と思いつつも1年以上放置してきたのだが、1年も経つと色々と蓄積されるものがある。勘違いとか誤用とかが多過ぎませんか。少なくともネット上では。

この勘違いの源は実は明らかだ。我々が「インフレターゲット」と呼んでいる政策には実は2種類ある。この2つの政策は根本的に違う理屈なのだが、何となく見た目が似ているからか、同じ「インフレターゲット」という名前が冠せられてしまった。その結果、「インフレターゲットその1」を説明するために「その2」の理屈を使ってしまったり、「その2」への反論に「その1」の理屈を使ったり。ちなみにこの手の勘違いの典型例が「イギリスその他の諸国でインフレターゲットは成功しているのだから、日本も『デフレから脱出するために』インフレターゲットを採用すべきだ」というものだ。読者の皆さんも一度は目にしたことがあるのではないだろうか。

そんなわけで、これから5回シリーズくらいで、色々なインフレターゲットの議論を自分なりに整理して見たい。ちょうど日銀も無駄にやる気を出していることだし、金融政策ネタをやるには良い頃合だろう。念のために書くが、筆者は基本的には素人であって、この整理はなによりも自分自身の勉強のためである。上で偉そうなことを書いておきながら、実は自分が勘違いしてましたという可能性も低くはない。その辺りは適宜ツッコミを頂ければ有難い。


ところで、金融政策って何ですか

さて、インフレターゲットとは何か、といった話を始める前に、そもそもの話を少し確認しておきたい。今日的な意味での中央銀行が成立したのは1920年頃だと言われている。この時期、ヨーロッパ諸国(ドイツ・オーストリア・ポーランド・ハンガリー・ロシアなど)はとんでもない高インフレに悩まされていた。ドイツに至っては1年強で物価が100億倍になったというから凄まじい。

この時期まで、インフレは政府にとって最後の(そして便利な)切り札だと認識されていた節がある。どんなに借金を積み上げても、インフレにしてしまえば帳消しだ。例えば、今日本政府は800兆円ほどの負債を抱えているのだが、もし今から急激にインフレが進んで物価が1兆倍になったとしたら、首相が昼飯を一度抜くだけで政府債務は完済できてしまうのだから。

ところが、実際にインフレが進むと予想もしなかった悪影響が現れた。物価が100億倍になったということは、手持ちの現金の価値は相対的に100億分の1になったということだ。1日現金を持っているだけでも財布の中で5%ずつ価値が目減りしていく計算だから、おちおち現金を受け取ることも出来ない。結果、当時のドイツでは現金の使用が事実上不可能になってしまった。ハイパーインフレによって貨幣経済が事実上崩壊し、原始的な物々交換経済へと先祖帰りしてしまったわけだ。これが産業活動全体に与えた悪影響は説明するまでもないだろう(もう少し詳しい話はこちらこちらで書いたので、興味のある方はご覧頂きたい)。

そんなわけで、「政府が物価を自由にコントロールできてしまうとろくな事にならない」という声が高まり、中央銀行という独立した組織が物価の番人としてインフレ率を管理するようになったわけだ。その後100億倍みたいな常識はずれなハイパーインフレだけでなく、年率20%くらいの高インフレも色々と問題があることが分かって来たため、今日では「インフレ率を年率2~3%程度で安定させる」ことが一般的な中央銀行の役割になっている(年率2~3%が妥当かどうか、については色々と議論があるが、これが常識的な数字とされている。日銀のように0%インフレにこだわる中央銀行は「インフレ馬鹿inflation-nutter」(マーヴィン・キング英国中銀総裁)と呼ばれる)。

では、どうやって中央銀行はインフレ率をコントロールするのだろうか?通常、景気が良くなると物価は上昇し、不景気になると低下することが知られているので、中央銀行の仕事は「景気が過熱したら冷まし、逆に冷え込んだら暖める」ことで物価を安定させようとするわけだ。具体的には、中央銀行は以下のようなプロセスでインフレ率を抑えることになる(注1)。

中央銀行が金利を引き上げる(=マネーを減らす=売りオペ)

企業はカネを借りづらくなるので設備投資が落ち込む

投資が減った分だけ需要が減るので、需要<供給となり、物価が下がる

売り上げが低下した結果失業率が上がる

労働組合等の発言力が低下して賃金が下がる(上がらなくなる)

企業の生産コスト(含む賃金)が低下して、更に物価が下がる

ここで問題になるのは、「インフレを抑えるためには折角の好景気に水をぶっ掛け、失業者を増やすしかない」ということだ。そのせいで、歴代の「インフレファイター」と呼ばれたセントラルバンカーの皆様は政府からは毛虫の如く嫌われることになる。そりゃ選挙の直前に大幅利上げで失業者急増、なんて話になったら政治家はたまらなんわな。ただ、そんな外野の悲鳴に耳も貸さず、容赦なくインフレを抑えられるように、中央銀行は政府からの独立性を保証されているわけだ(そのせいで「政府から嫌われるのがセントラルバンカーの勲章」みたいなひねくれ根性も同時に生まれてしまったようなのだが)。


期待インフレ率とインフレターゲット

中央銀行は失業率の増減を介してしかインフレ率をコントロールできない、というのが中央銀行の永遠のジレンマなわけだが、実は失業率を悪化させずにインフレ率に影響を及ぼす要素は存在する。

我々がなにかモノを購入したりするとき、少なくとも無意識のうちに、そのモノの価格が今後上がるか下がるかを予想している。もし「1ヵ月後にこの商品は値上がりする」と皆が予想するなら、今買ってしまったほうが得なのは当たり前だから、皆売り場に殺到する。それを見た売り子は即座に売値を吊り上げるだろう(そうしなければ、在庫を上回る買い注文に頭を抱えることになる)。人々が値上がりを予想すると、それは現実になるのだ。カタい言葉を使えば、期待インフレ率が上がると(下がると)、実際のインフレ率も上がる(下がる)、ということになる(注2)。

ここで重要なのは、期待インフレ率が下がる→実際のインフレ率が下がる、というプロセスでは、失業率は変化しないということだ。つまり、もし期待インフレ率を直接コントロールできるなら、失業者を増やすことなくインフレを抑制することが可能になる。セントラルバンカーにとっては正に夢の世界である。そして、その「期待インフレ率をコントロールする政策こそがインフレターゲットである!」みたいな理解は、結構一般的であるようにも見える。つまり、中央銀行が「我々はこの国のインフレ率が3%になるように誘導していきます」と宣言することで、人々はその宣言を信じ、期待インフレ率を3%にセットするようになる。その結果、実際のインフレ率も3%で安定する、とそういう理屈である。しかし、これはあまり正しくない。

間違いであることを証明するのは至極簡単だ。期待インフレ率を「コントロール」出来るなら、インフレターゲットを採用している国の中央銀行は金利操作を止めているはずだからだ。金利を操作してしまえば、失業率への影響は避けられない。そんなことをせずとも、期待インフレ率をコントロールすれば物価はコントロール可能なのだから、そうしない理由はない。しかし、実際にはインフレターゲットを採用しているどの中央銀行も、マジメに金利をコントロールしている。よってこの理屈は間違い、となる(注3)。

しかし、一方でインフレターゲットは期待インフレ率に全く影響を与えることが出来ない、という考え方もやはり間違っている。つまり、インフレターゲットは上での説明よりももう少し複雑なプロセスを経て期待インフレ率に影響を及ぼしているということになる。その辺りの説明は次回。


本日のまとめ

インフレ率を低めに安定させるのが中央銀行の仕事。ただし、インフレ率を下げるためには金利を引き上げねばならず、その結果失業の増加を招くことを避けられないという問題がある。

もし期待インフレ率(人々が将来の物価を予想したもの)を中央銀行がコントロールできるなら、失業率を悪化させることなくインフレ率をコントロールすることが可能になる。

この期待インフレ率へアプローチする手段として編み出されたのがインフレターゲット。しかし、これは「ターゲットを公表しさえすれば期待インフレ率が変わる」といった単純なものではない。


注1:説明の都合上、一部因果関係等が混乱しているがご容赦願いたい。興味のある方は経済学の入門書を当たられたい。

注2:この説明は経済学的には間違っている。この説明はそもそもフィリップスカーブを念頭においているため、期待インフレ率が上がるとその分だけ労働者が要求する名目賃金が上昇し、それがそのまま物価の上昇につながる(だから失業率には変化が生じない)、という説明が正しい。ただ、この説明は余りにも直感的ではないと思われたので、本文のような説明に逃げることにした。もちろん、もっとマジメに考えるならば異時点間の労働供給配分のハナシも出てくるのだが、同じ理由からここでは考えない。

注3:もしかしたら、インフレターゲットで期待インフレ率を完全にコントロールできると仮定するから矛盾が生じるのであって、部分的には期待インフレ率をコントロールできているはずだ、だからイギリス中銀などが金利操作を行っていても問題は無いのだ、という反論があるかもしれない。
この反論に対してはこう返すことが出来る。試しに、期待インフレ率は主に以前のインフレ率に影響を受けるが(仮に8割)、少しだけインフレターゲットの影響も受ける(仮に2割)と仮定してみよう。で、以前のインフレ率は0%、中央銀行が(密かに)狙うインフレ率は2%だとする。この時、中央銀行はターゲットを10%にすると公表することで、真の目標である2%を達成できる。だからやはり金利をいじる必要は無い。
しかし、この議論は明らかに非現実的だ。なぜなら、民間部門は10%などという常識外れのターゲットを信じるはずがないからだ。だから、上の反論は「ある程度」正しい。ただし、民間が中央銀行の公表したターゲットを信じるには、いくつかの条件が存在することも、同時に明らかになったと言えるだろう。例え部分的にせよ、民間は中央銀行のターゲットを無条件に信じてくれるわけではないのだ。この点は、後々コミットメントの問題を議論するときに重要になるので、その時に再度説明する予定。

|

« 指導者の資質(下):ブッシュ大統領の資質 | Main | インフレ・ターゲット(2):中央銀行を「信じる」ということ »

Comments

このエントリー、今後の展開が楽しみです。期待しております。金融政策の期待への働きかけは、分かるようで分からないですね。仮に期待操作がかなり可能なら、それは催眠術のようなものかな、と思ったりします。日銀幹部が政策を擁護しようとして「量的緩和は(期待への働きかけで)効果がある」とうっかり口走ったりしますが、私は「国民の多くがよく分かっていない政策でなぜ期待への働きかけができるのか。例えば、あなたは奥さんに量的緩和の効果を説明し、納得させられるか」と反論したりします。私は一度家内に説明を試み、「くだらない」と怒られました(笑)。期待操作が可能になるためには中央銀行への絶大なる信頼感が不可欠ですが、ちなみに日銀にそこまでの信頼があるのか。ちょっと疑問です。

Posted by: 本石町日記 | February 06, 2006 at 02:17 PM

中央銀行が操作できるのは金利だけではありません。
マネーサプライを増やせば、失業率を上げることなくインフレを起こせるのではないでしょうか。

ただ紙幣を刷ってばらまくだけです。そうすればモノに対する貨幣の価値が相対的に下がり、物価は上昇します。

ばらまくというのはものの喩えですが、金融機関に対する貸し付けを増やしたり、極端な話、刷ったお金で中央銀行が直接に国債を買ったっていいわけです。

むしろこちらのほうが中央銀行にとって、金利の操作より目立たず行うことのできる強力な武器です。
というより中央銀行の一番の仕事は紙幣を刷って市場に流通させることなので、単にそれを調整すればいいだけの話だと思うのですが。

何かわざわざ話を複雑にしているというか、敢えてそのことに触れていないように見えるのですが、それは穿ちすぎでしょうか。

Posted by: ゆー | February 06, 2006 at 04:58 PM

ゆーさん。
その件に関しては、このブログの当初の話題で、
馬車馬さんが既に書かれています。

当時から考えが変わっていないとしたら、
触れる必要はないかと。

ちなみに私も(?)、
日銀は金は刷れても「ばらまく」
能力は有していないように思われます。

Posted by: 六然 | February 06, 2006 at 07:56 PM

 マネーサプライの一つなのかな。
 信用創造は結構大きい働きをしますよね。

Posted by: ジオ | February 06, 2006 at 09:27 PM

六然さん
> その件に関しては、このブログの当初の話題で、
> 馬車馬さんが既に書かれています。

探してみました。

「金融政策論議の不思議(13) 日銀が単独でインフレに出来ない理由」
http://workhorse.cocolog-nifty.com/blog/2004/09/13.html

のことでしょうか?

「ポートフォリオ・リバランス」の観点から、国債を日銀に吸い上げられた銀行は、また他から国債を買い入れてくるからインフレにはならないという論理ですね。

でもそうやって銀行が元通り国債を持ち続けたとしても、日銀が発行した通貨は結局、銀行が国債を買った人の手に渡ったわけで、それはつまり増えた分の通貨が市場に流通したと考えていいのではないでしょうか?
さらに少なからぬ国債が市場から消えることによって国債自体の価格が上昇するわけですから、銀行も以前と同じポートフォリオを組むわけにはいかず、他の債券の購入にも影響が及ぶと考えるのが自然ではないですか?

さらに「期待」について言うなら、日銀が前例のなかったインフレ促進策をとったという事実が市場に与えるインパクトも相当なものであり、それによって期待インフレ率が上昇するということも考えられます。

ここまでだけでも相当な効果が望めそうですが、もしそれでもダメだった場合は最後の手段、「日銀の国債引き受け」があります。
これはもう「紙幣を刷ってばらまく」という行為に限りなく等しいですから、インフレにならないほうがおかしいですね。

Posted by: ゆー | February 06, 2006 at 11:10 PM

お久しぶりです。このエントリ、期待しております。

景気が持ち直したおかげでインフレターゲット論も下火になったように見えるのですが、単なる知的好奇心のターゲットとしてはまだ十分に興味のあるところです。
アクセス数もハイパーインフレになるのではないでしょうか?

Posted by: 鳳天 | February 07, 2006 at 12:12 AM

本石町日記さん、コメントありがとうございます。

私の知る限り、期待に対するアプローチの議論はかなりないがしろにされてきた気がします。理論的に考えることはできるのですが、それをやりすぎると直感的ではなくなってしまうからかもしれません。で、都合のよいところだけ理論的な考え方を使い、それで都合が悪くなると直感的な考え方をつまみ食い、みたいな話が溢れてしまうのかな、と。

体力が続くなら、理論的理解と直感的理解をどう比較すべきか、まで踏み込みたいのですが(本来、政策論とはそういうものだと思いますので)、どうなりますやら。

この手のネタだと「中央銀行への信頼」というのがワイルドカード的に便利に使われることが(日本ではなく、世界的に)多いと思うのですが、日本の場合「日銀が何か言ってもまず疑うところから始まる」可能性が高く、ハードルがほかの国よりも高そうですよね・・・。実はこれは大きな問題で、「good reputationを守るために彼らはマジメにやる」というアプローチが使えないんですよね。そんなもの無いんで。今からreputationを構築する方法は?というと・・・さてさて。

Posted by: 馬車馬 | February 07, 2006 at 02:34 AM

ゆーさん、コメントありがとうございます。

ご覧いただいた「不思議」シリーズですが、第10回以降は論戦シリーズとなっていて読みにくいですので、できれば(4)と(5)をご覧いただければと思います。(13)はそのあたりを踏まえた上での議論です。また、今確認しましたが、(13)にTBを頂いている「徒然なる数学の日々」さんのエントリーも簡潔にまとめておられるのでお勧めです。

本文で書いた件ですが、まず「マネーサプライを増やす」ことと「金利を下げる」ことは本来同義であることをご確認頂きたいと思います。煩雑になるので「日銀は金利を直接コントロールする」と書きましたが、これは買いオペを通してマネーサプライを増加させ、その結果として金利が下がる、という理解が正確です(量的緩和は金利を下げるためにある、と言い換えてもよいでしょう)。

それから、失業率はインフレ率を下げるときに上昇し、インフレ率を上げると低下します。その意味で、このエントリーはゆーさんの問題意識にはそぐわないものだと思います。今回の話は次回説明する「世界で一般的に理解されているインフレターゲット」のための前置きであり、このインフレターゲットは基本的に「インフレを抑制するために」存在するものなので、いわゆるリフレ的な議論はここでは出てきません。

そのあたり、ゼロ金利下での"(似非)インフレターゲット"については、第3回以降で説明していく予定です。その時に、今マネーサプライを増やす、といった政策がクルーグマンによってはっきり否定されていることも紹介したいと思います。

ゆーさんにご提示頂いたその他の論点については(4)(5)をご覧頂いた方が早いかと思います。改めて読み直してみますと、これは「ゼロ金利で貨幣需要が無限大にならない」ことをimplicitに仮定している感じですね。間違っているとは全く思わないのですが、経済学のお作法的には別の表現を使うべきだったかもしれません。

それから、六然さんや私が使っている「ばらまく」という表現と、ゆーさんのそれとが定義が食い違っているのでご注意ください。六然さんも私も「ばらまく」という表現で念頭に置いているのはヘリコプターマネーです。これはnegative taxであり、財政政策であって、金融政策ではありえないというのが私の理解です(ヘリコプターマネーの効果は私は肯定しています)。

で、財政政策を使うのなら、そもそも全く違う政策アプローチが可能になるわけでありまして(財政政策単体じゃだめなの?とか)、そのあたりは余力があれば最終回で触れたいと思います。FTPLとかに言及せねばならなくなるので、時間が無ければ没になってしまいますが・・・。

Posted by: 馬車馬 | February 07, 2006 at 03:09 AM

六然さん、フォローありがとうございます。

盛大に無理めな仮定を置かない限り、日銀が「ばらまく」のは無理だと思いますねぇ・・・。「量的緩和をすると期待インフレ率が上がる」ことが仮定できればいいんですが(実質金利が下がって投資が増える)、これは正確には「量的緩和をすると金利が下がって設備投資が増えて物価が上がるので、それを予想して期待インフレ率が上がる」ということであって、ゼロ金利下では通用しない議論ですし・・・。

Posted by: 馬車馬 | February 07, 2006 at 03:17 AM

ジオさん、コメントありがとうございます。

う、ごめんなさい、このコメントは本文またはコメントのどちらに宛てられたものでしょう。コメントはそれを確認させていただいた後でということで・・・。すいません。

Posted by: 馬車馬 | February 07, 2006 at 03:19 AM

鳳天さん、お久しぶりです。コメントありがとうございます。

久々の「読者置いてけぼり企画」(というか、読者に置いてけぼりにされる企画というべきか・・・)になってしまうかと覚悟していたので、そうおっしゃっていただけると安心します。

そもそもインフレターゲットはインフレ抑制のための政策ですし、それを説明するにはいいタイミングかな、と思いまして(早すぎといえば早すぎなのですが、日銀が動きはじめてしまったので・・・)。それに、この「本当の」インフレターゲットを説明してからの方が、いわゆる「リフレ」的な政策案の説明もしやすいかなと思いましたので。

今回は少しマニアックなところにまで踏み込もうかと思っているので、アクセス数は悲惨なことになるような気がします・・・。もちろん、経済学を勉強なさったことがない方を想定読者に置くという方針は変えないつもりですが。

Posted by: 馬車馬 | February 07, 2006 at 03:26 AM

ゆーさん、後半部分のコメントにお答えするのを忘れていました。

ポートフォリオ・リバランスの問題点については第14回で解説してありますので、そちらをご覧下さい(何よりも問題なのは、ポートフォリオマネージメント理論とまるで関係ない理屈にそれっぽい名前がつけられていることだと思っていたりします)。

その次の段落は第5回と14回が該当します。

その次の段落の、前例のない政策が期待インフレ率・・・の下りは、間接的にではありますが今回のシリーズで説明していこうと思っておりますので少々お待ちください。軽く先取りしますと、そういった形で期待への影響を都合よくmanipulateしてしまう(ちょっときつい言い方に感じられたらお詫びします)点が、広義のインフレターゲットの議論の最大の問題点だと思っています。このシリーズでは、期待に対する影響をもう少し厳密に(主に合理的期待形成をベースに)考えていくつもりです。

それから、日銀による国債引受はヘリコプターマネーからはまだ距離のある政策です。引き受けそれ自体は政府と日銀の取引にすぎず、実体経済に対する影響を担保するものではありません。これも第4,5回が内容的に近いと思います。

Posted by: 馬車馬 | February 07, 2006 at 12:24 PM

こんにちは。新シリーズ楽しみに読ませていただきます。

>都合のよいところだけ理論的な考え方を使い、それで都合が悪くなると直感的な考え方をつまみ食い、みたいな話が溢れてしまうのかな

おっしゃるとおりだと思います。
「リフレ派」の論者たちが期待の役割を強調するわりには理論的にそこに踏み込めていないことが最近の金融政策議論の低調さにつながっている気がします。馬車馬さんのシリーズに期待します。まあ私は少々リフレ派寄りなのでなるべく批判的に読ませていただこうと思います(^^

Posted by: Rhythm_Nation | February 08, 2006 at 04:34 PM

わたしの立場。今の景気回復モドキは、外需によるもので、米中が失速すれば、すぐに潰れる弱いもの。それを本格的景気回復と間違えると、増税路線へ走り、再び日本はデフレに落ち込む。

現状のデフレ退治には、内需の拡大しかなく、そのためには、金融政策は手詰まりである。したがって、財政政策で積極的に景気回復させるしかないのでる。

Posted by: M78 | February 08, 2006 at 05:54 PM

M78さんの表現に乗っからせて頂きますと、
現在の小泉政権の政策はいろいろと、その外需で流動性その他が浮き上がっているうちに、資金を溜め込んでしまいかねない層から、資金を溜め込むだけには終わらないだろう層(内需候補)へと、資金移動をしようとしているようにも見受けられますね。政府の身を切る上に禍根(首の回らなさ)を切ることのない、財政「出動」に頼らなくても済むように。

Posted by: むう | February 09, 2006 at 12:24 AM

Rhythm_Nationさん、コメントありがとうございます。

本職の方でいらっしゃるのですね。まずい点があればぜひツッコミを頂きたいと思います。半分以上そのためにやっているようなものですので(前回のシリーズでも本職の方のコメントでずいぶん勉強させていただきました。このシリーズはそのコメントを下敷きにしているくらいで・・・)。

期待の取り扱いは面倒なせいか、Bernanke=MishkinのJELのアレ等ではかなりぼかした扱いがされており、それをベースに議論を組み立ててしまったのがいかんのかな、と素人ながらに想像しているのですがどんなものでしょうか。It's baaaackもそうですが、啓蒙論文を書くと世間の誤解が増えていく、というジレンマを感じます。

本職の方のご期待に添えるかどうか甚だ不安ではありますが、とりあえず昔呼んだ論文やらテキストやらをひっくり返して勉強にいそしむ所存です。

Posted by: 馬車馬 | February 11, 2006 at 12:29 AM

M78さん、コメントありがとうございます。

景気の先行きについてですが、私はこのブログ上では景気予想を極力控えようと思っておりますので、申し訳ありませんがノーコメントということで。後半部分については、私の考えはこれからおいおい書いていこうと思います。

Posted by: 馬車馬 | February 14, 2006 at 02:24 AM

むうさん、コメントありがとうございます。

すみません、「流動性が浮き上がる」とはどういうことでしょうか(また、ここでいう流動性とはなんの流動性でしょうか?)どちらにせよ、最終的には内需drivenな景気回復が一番望ましいのだとは思います。

Posted by: 馬車馬 | February 14, 2006 at 02:27 AM

>Bernanke=MishkinのJELのアレ
JEPですよね?細かいツッコミで申し訳ありません(・∀・;)アレは物語ですからね。特にゼロ金利制約が入ってるときはもう少しちゃんと考えないとおかしくなってくると思います。

>It's baaaackもそうですが、啓蒙論文を書くと世間の誤解が増えていく
それは確かにおっしゃるとおりかと。
ただ昔の苺ではよく読めている人が多かったように思います。

Posted by: Rhythm_Nation | February 15, 2006 at 02:34 PM

Rhythm_Nationさん、コメントありがとうございます。

そうです、JEPです・・・orz。どうも最近健忘の自覚症状が・・・。おっしゃるとおり読み物ですから、あれこれ突っ込むのも野暮というものですが、フレームワークという言葉を強調するあまり、ルールと裁量の二律背反関係があまり明確に説明されていないような気がします。私の理解する限り、彼の言うフレームワークとは要するに折衷案なわけですが、あたかもルールと裁量のいいとこ取りをしているかのように読めてしまう個所があったりして・・・(もちろん、よく読めばいいとこ取りでは無い旨明記されてはいるのですが)。そのせいか、昔どこかで「フレームワーク」という言葉をなんだかおかしな文脈で使っているケースをいくつか見たことがあります。

苺chは1年前に量的緩和ネタを書いたときにbewaadさんのリンクから読みに行ったのですが、あまりの読みにくさに早々に挫折してしまいました。完全匿名だと、それぞれの意見がどういう前提条件から出てきているのかが分からないんですよね・・・。それでも、なんだか高度な議論がされていてスゲー、と思ったのを覚えています。ただ、ああいう人たちは多分啓蒙論文だけでなくbackground papersをちゃんと読んでいるのではないかと。

Posted by: 馬車馬 | February 17, 2006 at 01:34 AM

お返事ありがとうございます。ただ私は決して本職などというほどのものではありませんので…。むしろ私の方が馬車馬さんのブログでいつも勉強させていただきたいております。

>ただ、ああいう人たちは多分啓蒙論文だけでなくbackground papersをちゃんと読んでいるのではないかと。

それはそうだと思います。私が言いたかったのは、馬車馬さんが本文中で書かれていた
「勘違いとか誤用とかが多過ぎませんか。少なくともネット上では。」
という文の『ネット上』とはどの辺なのかということです。

>この手の勘違いの典型例が「イギリスその他の諸国でインフレターゲットは成功しているのだから、日本も『デフレから脱出するために』インフレターゲットを採用すべきだ」というもの

の点などもいわゆるリフレ派の論拠としてはニュージーランドの例があるようです(私自身はニュージーランドにおいて本当にインタゲが物価上昇に寄与したかどうかについては中立的な立場ですが。)。
もし具体的に『どこどこのサイトは勘違い』とおっしゃっていただければ話は早いのですが、これはちょっと難しいですよね。ただ、『ネット上の言説は勘違いが多い』と一般化すると、上で言ったようなbackground papersを読んでいる人たちを遠ざけてしまって、かえって議論の発展を妨げる可能性があるのではないかとふと思った次第です。

JEPについてはもう一度読んでみようと思います。本来であればBernanke, Laubach, Mishkin and Posenの本を読むべきなんでしょうけど。でもこの本安いですね。$13だそうです。

あまりくだらないコメントすると新エントリ執筆の邪魔になってしまうのでこれからは控えたいと思います。
では、続きを楽しみにしております。

Posted by: Rhythm_Nation | February 17, 2006 at 08:37 PM

Rhythm_Nationさん、コメントありがとうございます。

>ただ、『ネット上の言説は勘違いが多い』と一般化すると、上で言ったようなbackground papersを読んでいる人たちを遠ざけてしまって、かえって議論の発展を妨げる可能性があるのではないかとふと思った次第です。

この点は全くおっしゃるとおりで、私は赤面するしかありません。一応、この手のカタいネタを読者の方に読んでもらうためには「煽り」を入れてでも図式を単純化したほうがいいのかな、という思いがありまして、敢えて入れてみた部分なのですが、おっしゃるとおり副作用の方が大きい気もします。今後はやり方を考えたいと思います。

勘違いの具体例としては、「イギリスのターゲットは下限も設定されているのだから、このターゲットはデフレからインフレにする効果もある」というもので、最近でもとあるブログのコメント欄にありました(書くとカドが立ちそうなのでブログ名を挙げてしまってよいものか・・・)。これは似た議論が結構多いように思います。

また、ニュージーランドのケースは知りませんが、Bernanke=Mishkin(BM)もスウェーデンのケースを出してインフレターゲットをデフレ脱出に使いうる可能性を示唆していますね。ただし、彼らも「なぜ効果が期待できるのか」を全く示していませんし、それは他の似たような議論でも同じだと思います。それでは論拠にはならないでしょ、と。ただ、これをもって勘違いというと微妙に語弊があるので、「イギリス~」といった言葉を加えてヘッジしたわけです。

ただ、イギリスのインフレターゲット=スウェーデンのインフレターゲット=(日本のインフレターゲット)的な理解はやはり勘違いだと言うべきでしょうし、BMの議論がそれを助長してしまっている側面はあるのではないかと思います。BMのスウェーデンの話は本文でも取り上げる予定です(内容は今書いたことと同じです)。

Posted by: 馬車馬 | February 19, 2006 at 09:47 PM

常識の間違い

日銀はコール市場での買いオペにより短期金利を下げる
ことはできます。がしかし、これでは貨幣供給は増加は
しません。なぜなら

     日銀が買う値段<元本+利子

これは総体としてみると、日銀が買った値段だけ日銀
貯金が増える一方で、それ以上の借金を日銀に対して
することになります。これでは貨幣供給は増えずに、
インフレ期待も産まれません。

但、この日銀が買った債券がデフォルトになれば貨幣
供給は増えますがwww

上記の例外的なケース(デフォルト)を除いてコール
市場での日銀の低金利政策によりインフレ期待を作る
ことはできないと言えます。

一方で、例えば国債直受け(など)でインフレになり
ます。しかし、この場合は名目金利が増加しますので
結局、実質金利は下がりません。しかし、需要は増加
するかもしれませんので、景気浮揚効果はあるかも。
さらに、相対価格の調整と言う点で安定したマイルド
インフレは望ましいでしょう。景気浮揚効果の方は、
中立性の観点から一概には支持できませんが。

Posted by: 糞馬 | July 31, 2006 at 05:18 PM

逆のお話も:

日銀はコール市場での売りオペにより短期金利を上下げ
できます。この場合には貨幣供給が増加する可能性も、
減少する可能性もあります。つまり


  増加:日銀が買った値段>日銀が売る値段
  減少:日銀が買った値段<日銀が売る値段

これは、結局のところ、増加の場合には金利の上昇を、
減少の場合には金利の低下を齎します。通常は値段が
そこそこ安くなければならないので貨幣供給の増加と
ともに金利が上昇するでしょう。高く買って安く売る
ことでインフレと名目金利の上昇を齎しますが、買う
段階ではデフレと名目金利の減少があるので、全体と
してはその比較になります。

Posted by: 糞馬 | July 31, 2006 at 05:50 PM

すみません。間違えました。下記の式は

  増加:日銀が買った値段>日銀が売る値段
  減少:日銀が買った値段<日銀が売る値段

トータルの増加、減少を与えます。増加の場合は
トータルの金利上昇を、減少の場合はトータルの
金利低下を齎します。ということは、日銀が買い
オペをしても、その後の売りオペが期待されれば
長期の期待インフレと長期金利が上がる可能性が
あります。そうは言っても、売値は市場によって
決まるので償還日が近づくにつれて売値が元本+
利子に収束してしまうので、トータルとしてイン
フレと金利上昇を齎すには、早めに売らなければ
なりませんし、その値段も定かではありませんが、
相手が銀行だけに調節できるでしょう。しかも、
安い値段で売ってくれれば銀行にとっておいしい
話ですから、高く買い安く売ることでインフレと
金利上昇を引き起こせます。銀行相手のヘリコプ
ターマネーですが。

Posted by: 糞馬 | July 31, 2006 at 06:05 PM

糞馬さん、コメントありがとうございます。

ご指摘の点ですが、買いオペは銀行にとっては日銀当座預金口座の現金が増える一方で、資産項目から国債や手形が減少する取引です。ですから、値段の如何に関わらず、買いオペによって銀行の保有する「マネー」は増加します(ただし、銀行保有のマネーはマネーサプライには含まれません)。

ただし、これはマネーの定義によります。もし広義流動性をマネーの定義に採用した場合、国債の買いオペは単にマネー同士の交換に過ぎず、なんら意味がありません。マネーを増やせ、という議論をするときに、もはや時代遅れの指標となりつつあるM2+CDを無批判に使う議論はナイーブに過ぎるように思いますね。

Posted by: 馬車馬 | August 19, 2006 at 04:45 AM

You really make it seem really easy along with your presentation but I inn finding thjs matter to be really something which I think I'd never understand. It sort of feels too complex and very vast for me. I'm taking a loiok ahead in your subsequent post, I will attempt to get the hold off it!

Posted by: Caroline | November 24, 2013 at 05:16 AM

Simply want to say your article is as surprising. The clarity in your post is simply great and i can assume you're an expert on this subject. Well with your permission let me to grab your RSS feed to keep updated with forthcoming post. Thanks a million and please keep up the rewarding work.

Posted by: Tia | January 17, 2014 at 05:37 AM

I was able to find good information from your articles.

Posted by: fifa 14 ultimate team coin generator, | January 19, 2014 at 09:02 AM

Have you ever considered about adding a little bit more than just your articles? I mean, what you say is fundamental and everything. Nevertheless just imagine if you added some great graphics or videos to give your posts more, "pop"! Your content is excellent but with pics and video clips, this site could undeniably be one of the most beneficial in its field. Fantastic blog!

Posted by: fifa 14 coin generator | January 22, 2014 at 02:48 PM

Wonderful blog! I found it while searching on Yahoo News. Do you have any tips on how to get listed in Yahoo News? I've been trying for a while but I never seem to get there! Many thanks

Posted by: Fifa 14 Coin generator | January 23, 2014 at 04:31 AM

I am truly pleased to read this webpage posts which includes plenty of valuable facts, thanks for providing these kinds of information.

Posted by: clash of clans cheats | May 24, 2014 at 02:16 AM

сheap nfl Jerseyѕ china The roοt օf ThumЬ and kids finger cables certainly is the widest portion of thhe foot, to ensure thhe sɦoe must fit the width.Costumes, ligɦting and vіsual effects all pursue to make the fantasy worlds iin the storіes come tо life. cheap jerseys

Posted by: cheap nfl Jerseys china | May 28, 2014 at 12:33 PM

My brother suggested I may like this website. He used to be totally right. This publish actually made my day. You can not consider simply how a lot time I had spent for this info! Thanks!

Posted by: Imogene | May 28, 2014 at 02:35 PM

Coach Oսtlet 2013 Pheromones are tɦe nearly impеrceptible ѕexgland odors tɦat each humans and animals secretе.Any time you already haѵe a turnstile for KCups, ƴou can not tore these there. http://www.harmonyforyouth.org/Brands/?keywords=Coach+Purses+Outlet

Posted by: Coach Outlet 2013 | May 29, 2014 at 03:12 PM

Αccording to ѕtudies, drinking plenty of wɑter is found to be very beneficial to flush out toxins from ƅody organs like kidney. An accountability partner woгks in EVERY aspect of life. Provides 60-day cash back guarantee that lets you rеturn if it is not goоd fοr you.

Posted by: reverse your diabetes today | June 02, 2014 at 03:59 PM

Pretty! This was an incredibly wonderful post. Many thanks for supplying this information.

Posted by: xbox live gold gratuit | June 04, 2014 at 12:50 AM

Hі there! Someone in my Facebook group shared this sіte with us soo I came tօ check it out. I'm definitely enjoying the information. I'm book-marking and will be tweeting tɦis to my followeгs! Excellent blog and bгilliant style and design.

Posted by: retro 11 speckle | June 05, 2014 at 02:25 AM

Hi theгe, I enjoy reading all of your article. I like tߋ write a little comment to support you.

Posted by: burberry shirts for cheap | June 06, 2014 at 11:56 AM

What's up every one, here every one is sharing these knowledge, so it's nice to read this webpage, and I used to go to see thiks website all the time.

Posted by: flash games | June 07, 2014 at 08:21 AM

Ahaa, its good dialogue on the topic of this paгagraph here at this webѕitе, I have read all that, so now me alsߋ commenting heгe.

Posted by: infrared jordans | June 07, 2014 at 10:03 PM

We are a gaggle of volunteers and opening a new scheme in our community. Your site offered us with helpful info to work on. You have done a formidable task and our entire community will likely be thankful to you.

Posted by: fotoactualidad.com | June 09, 2014 at 04:22 AM

What's up to all, how is all, I think every one is getting more from this web page, and your views are pleasant for new visitors.

Posted by: top eleven hack | June 12, 2014 at 08:52 PM

Hi, I dο think this is an excellent ѡeb site. I stumbledupon it ;) I am going tto come back once again ѕince i have bookmarked it. Money and freedom is the greatest wаy to change, may youu Ьbе rich and continue to guide otherѕ.

Posted by: jordan 11 in usa | June 13, 2014 at 04:39 AM

Somebody essentially lend ɑ hand to maҟe significantly posts I'ɗ state. That is the very first timе I frequented yoսr web page and to this point? I amazed witҺ the research you maɗe to creɑte this actual submit extraordinary. Fantastic task!

Posted by: sac burberry winter storm | June 19, 2014 at 07:55 PM

Ӏt's very effortleѕs to find out anny matter on web as compared to textbooks, ɑs Ifound this paragrapɦ at this web page.

Posted by: mens burberry shirt | June 26, 2014 at 11:03 AM

Way cool! Sοme very valid points! I appreciate you penning this рost plus the rest of the site is extrеmely good.

Posted by: sac burberry made in italy | June 26, 2014 at 02:18 PM

Wоw, this post is pleasant, my sister is analyzing thesе things, so I am going to inform her.

Posted by: cheap burberry shirts | June 28, 2014 at 04:48 PM

I visited several web pages bսut tҺе audio feature for audio songs existing at this wеb site is truly wonderful.

Posted by: retro 11 speckle | July 02, 2014 at 05:12 PM

Hi, I do think this is a great web site. I stіmbledupon iit ;) I am going to revisit once again since i have saved as a favߋrite it. Money and frеdօm is the best way to change, mmay you bе rich and сontinue tߋ help other pеople.

Posted by: cheap burberry t shirts | July 04, 2014 at 11:28 PM

Somebody necessarily lend a hand to make critically articles I might state. That is the first time I frequented your website page and up to now? I amazed with the research you made to create this actual submit incredible. Magnificent activity!

Posted by: dailymotion xbox live gold gratuit | August 06, 2014 at 04:34 PM

This website certainly has all the information and facts I needed about this subject and didn't know who to ask.

Posted by: thechicasonline.write2Me.nl | August 09, 2014 at 02:53 PM

I blog often and I seriously thank yyou for your information. This article has truly peaked my interest. I'm going to take a note of your blog and keep cjecking for new information about once a week. I opted in for yoyr Feed too.

Posted by: Las Vegas Appliance Repair | August 11, 2014 at 04:20 AM

I think this is one of the most important information for me. And i am glad studying your article. But should observation on few basic issues, The site style is wonderful, the articles is in point of fact excellent : D. Good activity, cheers

Posted by: hemoroide | August 22, 2014 at 06:25 PM

I have been browsing online greater than three hours today, yet I never found any fascinating article like yours. It's pretty price sufficient for me. Personally, if all website owners and bloggers made excellent content material as you probably did, the net shall be a lot more helpful than ever before.

Posted by: What to do in Brisbane | August 28, 2014 at 03:06 AM

This design is steller! You definitely know how to keep a reader entertained. Between your wit and your videos, I was almost moved to start my own blog (well, almost...HaHa!) Great job. I really enjoyed what you had to say, and more than that, how you presented it. Too cool!

Posted by: traitement hemoroide | September 22, 2014 at 08:29 PM

Hello! I just wanted to ask if you ever have any issues with hackers? My last blog (wordpress) was hacked and I ended up losing several weeks of hard work due to no data backup. Do you have any methods to protect against hackers?

Posted by: fifa 14 hack ios no jailbreak | October 14, 2014 at 01:50 PM

FIFA 14 coins are sold every where on line and there were many FIFA coins pack for PS3 and FIFA 14 Coins XBOX360.

Posted by: fifa 15 coin generator | October 17, 2014 at 02:03 PM

Good day! I know this is kinda off topic however I'd figured I'd ask. Would you be interested in exchanging links or maybe guest authoring a blog article or vice-versa? My website addresses a lot of the same subjects as yours and I think we could greatly benefit from each other. If you happen to be interested feel free to send me an email. I look forward to hearing from you! Awesome blog by the way!

Posted by: Fifa 15 coin generator | October 22, 2014 at 01:16 AM

Hi there, just wanted to say, I liked this blog post. It was inspiring. Keep on posting!

Posted by: ultimate team coins ps3 | November 09, 2014 at 03:13 PM

I'm now not positive the place you're getting your information, but great topic. I must spend a while finding out much more or figuring out more. Thanks for magnificent information I used to be in search of this information for my mission.

Posted by: Fifa 15 coins generator | November 12, 2014 at 07:51 PM

I do not even know how I ended up here, but I thought this post was good. I do not know who you are but definitely you are going to a famous blogger if you are not already ;) Cheers!

Posted by: fifa 15 ultimate team coin generator | November 20, 2014 at 10:48 AM

I was recommended this website by my cousin. I'm not sure whether this post is written by him as nobody else know such detailed about my problem. You're amazing! Thanks!

Posted by: Bella | November 23, 2014 at 11:10 AM

Hello There. I found your blog using msn. This is a very well written article. I'll be sure to bookmark it and return to read more of your useful info. Thanks for the post. I will certainly return.

Posted by: Stewart | November 23, 2014 at 07:15 PM

Hey! Do you know if they make any plugins to safeguard against hackers? I'm kinda paranoid about losing everything I've worked hard on. Any recommendations?

Posted by: Jesse | November 24, 2014 at 04:24 AM

Very good article! We are linking to this great post on our site. Keep up the good writing.

Posted by: free fifa 15 coins | November 24, 2014 at 12:20 PM

Hello there! This post couldn't be written any better! Reading this post reminds me of my good old room mate! He always kept chatting about this. I will forward this write-up to him. Fairly certain he will have a good read. Thank you for sharing!

Posted by: fifa 14 hack with root | November 24, 2014 at 04:45 PM

The other day, while I was at work, my cousin stole my iPad and tested to see if it can survive a thirty foot drop, just so she can be a youtube sensation. My iPad is now broken and shhe has 83 views. I know this is entirely off topic but I had to share it with someone!

Posted by: Deborah Dolen | December 11, 2014 at 09:37 PM

Hey excdeptional blog! Does running a blog such as this take a large amount of work? I've virtually no expertise in computer programming but I had been hoping to start myy own blog in the near future. Anyhow, should you have any ideas or techniques for neww blog owners please share. I understand this is off subject however I simply had to ask. Thanks!

Posted by: deborah dolen | December 15, 2014 at 05:43 AM

Fantastic post however , I was wondering iff you could wwrite a litte more on this subject? I'd be very grateful if you could elaborate a little bitt further. Thank you!

Posted by: Deborah Dolen | December 15, 2014 at 01:36 PM

I am sure this piece of writing has touched aall the internet people, its really really fastidious post on building up nnew webpage.

Posted by: deborah dolen | December 15, 2014 at 01:53 PM

What's up to all, it's actually a pleasant for me to go to see this website, it consists of priceless Information.

Posted by: fifa 15 coin generator - get free fifa 15 coins and fifa points for fifa 15 ultimate team | December 16, 2014 at 01:36 AM

Wow, this post is fastidious, my younger sister is analyzing these things, thus I am going to tell her.

Posted by: fifa 15 points | December 18, 2014 at 04:53 PM

What's up, this weekend is nice in favor of me, since this point in time i am reading this enormous informative post herde at my house.

Posted by: deb dolen | December 19, 2014 at 05:53 AM

Magnificent goods from you, man. I have remember yur stuff previouss to and you're simply exstremely magnificent. I really like what you've acquired here, certainly like what you are saying and the way during which you assert it. You're making it enjoyable and you still take care of to keep it wise. I cant wait to learn far more frpm you. That is really a tremendous site.

Posted by: deborah dolen | December 28, 2014 at 12:11 AM

Nice post. I learn something new aand challenging on sites I stumbleupon every day. It will always be exciting tto read articles from other authors and practice a little something ffrom their sites.

Posted by: deborah dolen | January 03, 2015 at 10:28 AM

It's remarkable to pay a visit this site and reading the views of all colleagues regarding this pece of writing, while I amm also eager of getting experience.

Posted by: Deborah R Dolen | January 19, 2015 at 09:08 AM

Hi there would you mind letting me know which webhost you're working with? I've loaded your blog in 3 completely different browsers and I must say this blog loads a lot quicker then most. Can you suggest a good internet hosting provider at a honest price? Thanks, I appreciate it!

Posted by: Learn more here | January 29, 2015 at 01:16 AM

What i don't realize is in reality how you're no longer really a lot more neatly-liked than you might be now. You are very intelligent. You realize therefore significantly with regards to this subject, made me for my part consider it from a lot of varied angles. Its like men and women are not fascinated until it's something to accomplish with Girl gaga! Your own stuffs outstanding. All the time take care of it up!

Posted by: cosmetic dentistry cost Dallas | January 29, 2015 at 04:50 AM

I love your blog.. very nice colors & theme. Did you create this website yourself or did you hire someone to do it for you? Plz answer back as I'm looking to create my own blog and would like to know where u got this from. thanks a lot

Posted by: DACA Abogado Santa Ana | January 29, 2015 at 07:21 AM

Great post. I was checking constantly this blog and I'm impressed! Extremely helpful info specifically the last part :) I care for such information much. I was looking for this certain info for a long time. Thank you and best of luck.

Posted by: polish marble floors Dallas TX | January 29, 2015 at 07:36 AM

Do you have a spam problem on this site; I also am a blogger, and I was wondering your situation; we have created some nice procedures and we are looking to swap solutions with other folks, be sure to shoot me an e-mail if interested.

Posted by: Cockroaches Pest Control Kitchener | January 29, 2015 at 07:58 AM

What's up, just wanted to mention, I loved this article. It was funny. Keep on posting!

Posted by: marble floors Oveido FL | January 29, 2015 at 08:07 AM

This post will help the internet users for creating new webpage or even a blog from start to end.

Posted by: Bed Bugs Prevention Courtenay | January 29, 2015 at 10:05 AM

I'm not sure exactly why but this website is loading incredibly slow for me. Is anyone else having this problem or is it a problem on my end? I'll check back later on and see if the problem still exists.

Posted by: Pest Control Spider Langley | January 29, 2015 at 11:14 AM

Simply desire to say your article is as amazing. The clearness in your submit is simply excellent and i can suppose you are knowledgeable on this subject. Well with your permission allow me to grab your RSS feed to stay up to date with forthcoming post. Thank you one million and please keep up the rewarding work.

Posted by: how to replace an air conditioner | January 29, 2015 at 12:04 PM

Thank you for any other excellent article. The place else may anybody get that kind of information in such an ideal method of writing? I have a presentation next week, and I'm at the search for such info.

Posted by: Irs Debt Abbotsford | January 30, 2015 at 06:02 PM

While these games can always bring us fun and roblox hack unpredictable. The unrivalled and award-winning football simulation is entering its first season on the go.

Posted by: roblox hack | February 01, 2015 at 06:28 PM

Sometimes it's really easy. It can cooking fever cheats be changed easily. And the best way cooking fever cheats to enjoy the plays. Now you can prefer to reflect fashion trends as their best each time. Demessify HDSeems like and once get bored in between all serious work. So what do you want to play anywhere, anytime and anywhere without any scope of fun and entertainment device by means of your choice before buying it.

Posted by: cooking fever hack | February 03, 2015 at 05:56 AM

Apple does provide an official unlock for any iPhone provided the carrier authorizes it. If the laws are changed or the carriers adopt policies themselves to allow full unlocking after the contract is completed, all they will need to do is notify Apple that the phone is to be unlocked and it the lock will be undone.

Posted by: jailbreak y unlock iphone 3gs 6.0.1 | February 04, 2015 at 01:09 AM

When someone writes an post he/she maintains the thought of a user in his/her brain that how a usr can understand it. Thus that's why this piece of writing is outstdanding. Thanks!

Posted by: candida cleanse | February 04, 2015 at 06:41 AM

If any of these doesn't give you enough cash to meet your club's ends, then you can get financial aid from banks.

Posted by: top eleven cash hack | February 05, 2015 at 01:34 PM

Howdy! This is my first visit to your blog! We are a collection of volunteers and starting a new project in a community in the same niche. Your blog provided us useful information to work on. You have done a extraordinary job!

Posted by: make money online surveys | February 07, 2015 at 12:49 PM

Mobile games are usually older castle clash hack and your real e-Mail address. At last, the thumb castle clash hack rule lies in the market that really were never serious issues due to their correct respective medium.

Posted by: castle clash hack no survey | February 12, 2015 at 09:30 PM

Did you build this web site yourself?

Posted by: free online minecraft gift code generator no download no survey no password | February 14, 2015 at 07:28 PM

Greetings from California! I'm bored to tears at work so I decided to check out your blog on my iphone during lunch break. I really like tthe information you provide here and can't wait to take a look when I get home. I'm surprised at how quick your blog loaded on myy cell phone .. I'm not even using WIFI, just 3G .. Anyways, superb blog!

Posted by: Iris | February 15, 2015 at 04:04 AM

Thanks for any other fantastic article. The place else may anyuone get thzt type of info in such a perfect means of writing? I have a presentation next week, and I'm at the search for such information.

Posted by: taking online surveys | February 16, 2015 at 09:41 AM

I like it when folks come together and share views. Great website, continue the good work!

Posted by: take paid surveys | February 16, 2015 at 07:53 PM

Albert - The reason why I do not hand out info on where to locate legit works is constantly changing.

Posted by: cable technician jobs charlotte nc | February 16, 2015 at 10:52 PM

Hi, i feel that i saw you visited my blog thus i came to go back tthe prefer?.I'm trying to find issues to improve my website!I suppose its ok to make use of a ffew of your concepts!!

Posted by: Sheryl | February 21, 2015 at 02:46 PM

Its like you read my mind! You seem to know so much about this, like you wrote the book in it or something. I think that you could do with a few pics to drive the message home a little bit, but other than that, this is magnificent blog. An excellent read. I'll definitely be back.

Posted by: Tung Kinh Bac | February 23, 2015 at 08:08 AM

I'm more than happy to discover this site. I want to to thank you for ones time just for this fantastic read!! I definitely appreciated every little bit of it and i also have you bookmarked to see new things on your site.

Posted by: free paid surveys | February 26, 2015 at 10:12 AM

Wow that was odd. I just wrote an very long comment but after I clicked submit my comment didn't appear. Grrrr...well I'm not writing all that over again. Anyways, just wanted to say fantastic blog!

Posted by: survey for money | February 27, 2015 at 03:36 AM

Hello to all, how is all, I think every one is getting more from this web site, and your views are fastidious in support of new viewers.

Posted by: black men Beard styles | February 27, 2015 at 05:40 PM

Neat blog! Is your theme custom made or did you download it from somewhere? A theme like yours with a few simple adjustements would really make my blog jump out. Please let me know where you got your design. Thanks a lot

Posted by: www.horriblehorses.com | February 27, 2015 at 08:07 PM

I have been exploring for a little for any high-quality articles or blog posts on this sort of house . Exploring in Yahoo I ultimately stumbled upon this web site. Studying this information So i am happy to express that I've an incredibly excellent uncanny feeling I found out exactly what I needed. I so much no doubt will make certain to don?t put out of your mind this web site and give it a glance regularly.

Posted by: free music downloads | February 28, 2015 at 12:47 AM

Hey there! Do you know if they make any plugins to protect against hackers? I'm kinda paranoid about losing everything I've worked hard on. Any recommendations?

Posted by: famous hair style | March 01, 2015 at 05:55 PM

you're in point of fact a good webmaster. Thee website loading pace is amazing. It kind of feels that you're doing any unique trick. Also, The contents are masterpiece. you have done a gret process in this matter!

Posted by: colon cleanse for weight loss | March 04, 2015 at 09:59 PM

I'm not certain the place you are getting your information, however good topic. I must spend some time studying much more or figuring out more. Thanks for magnificent information I was on the lookout for this info for my mission.

Posted by: dental emergency Dallas | March 07, 2015 at 12:19 PM

However, as I claimed earlier, if your computer system's can't reconnect with the network for one reason or another, you'll need to reboot them.

Posted by: network cabling resume sample | March 07, 2015 at 06:47 PM

Whether or not you need a dumpster rental for a business or residential activity in Pueblo, CO, the personnel at Kerneli Dumpster Rental will exceed your wants. Sometimes, we are able to have your roll off dumpster at your web site in a day or two to considerably quicken your venture.

Posted by: Construction Dumpster Rental Shelocta PA | March 13, 2015 at 03:15 PM

Of course, some of the essential issues to resolve which hotel is one of the best for you is normally how much it costs.

Posted by: journey to the west conquering the demons | March 14, 2015 at 08:20 AM

The deluxe excursions carry off from the Strip and come with limousine transportation to and from your lodge.

Posted by: journey band | March 14, 2015 at 05:19 PM

Social networking sites such as Facebook are big targets due to the amount of information within profiles and the simple fact that it is supposed to be a trusted network of friends. In a previous update, Supercell made it so "Clash of Clans" players could upgrade walls of level 6 or higher with Elixir as well as Gold. Barr managed to match IRC screen names with real names and accounts using time codes.

Posted by: Pam | March 15, 2015 at 03:39 AM

exіt number, width and distancе оff evacuation, ѕhould confоrm tօ the relеvant building design ϲodse for fire protection rеquirements. Nott if you kknow how to restοre all of this information fгom a backup copy. Students are often requiгed tо attend claɑsses for up to eight hours a day.

Posted by: protectia muncii bucuresti | March 15, 2015 at 10:29 AM

Very nice post. I just stumbled upon your weblog and wished to say that I have truly enjoyed surfing around your blog posts. After all I'll be subscribing to your feed and I hope you write again very soon!

Posted by: fut | March 17, 2015 at 03:11 AM

Hellko I am so happy I found your blog, I really found you by accident, while I was looking on Aol for something else, Anyways I am here now and would juzt like to say thanks a lot forr a marvelous post and a alll round interesting blog (I allso love the theme/design), I don't have time to goo thhrough it all at the minute but I have saved it and also included your RSS feeds, so when I have time I will be back to read a lot more, Please do kkeep up the fantastuc job.

Posted by: Leanne | March 17, 2015 at 06:00 AM

Its like you read my mind! You appear to know a lot about this, like you wrote the book in it or something. I think that you can do with a few pics to drive the message home a little bit, but instead of that, this is great blog. An excellent read. I'll certainly be back.

Posted by: may loc nuoc ro | March 18, 2015 at 04:18 PM

Very soon this web page willl be famous among all blogbing viewers, due to it's good articles

Posted by: kayak Fish finder | March 20, 2015 at 06:44 AM

It is appropriate time to make some plans for the long run and it's time to be happy. I've read this put up and if I may just I wish to counsel you few interesting issues or suggestions. Perhaps you can write next articles relating to this article. I wish to learn even more issues approximately it!

Posted by: tory burch outlet | March 23, 2015 at 06:29 PM

They are considering a ban on these compounds due to concerns that the paralysis could become permanent. A good majority move down from the cold up north to our beautiful, white sandy beaches. The number of expected wedding guests must also be kept in mind including the proportion between relatives and friends.

Posted by: cuisinart juicer cje 1000 | March 23, 2015 at 10:05 PM

Shanel believes that success in life can be simple if you focus on people first, work second, and money third. With signature brands though you could trust that the sunglasses are made to fit comfortably on anyone. Some locations are hot spots for celebrities, such as Los Angeles and New York.

Posted by: 7 Manusia Harimau RCTI | March 24, 2015 at 03:33 AM

Now I am going away to do my breakfast, once having my breakfast coming yet again to read more news.

Posted by: fifa 15 ultimate team coin generator | March 24, 2015 at 10:42 AM

These are genuinely impressive ideas in concerning blogging. You have touched some nice factors here. Any way keep up wrinting.

Posted by: shingle roof repair products Conyers | March 25, 2015 at 01:48 AM

Hi there, I enjoy reading through your article post. I like to write a little comment to support you.

Posted by: roof hail damage insurance Covington | March 25, 2015 at 09:31 AM

Los kirpputoris son tiendas de segunda mano, no solo de ropa, y son muy populares en Finlandia.

Posted by: Noella | March 28, 2015 at 11:01 PM

An outstanding share! I've just forwarded this onto a coworker who has been conducting a little research on this. And he in fact ordered me breakfast simply because I found it for him... lol. So let me reword this.... Thank YOU for the meal!! But yeah, thanks for spending some time to talk about this issue here on your web site.

Posted by: JKBOSE 2015 | April 01, 2015 at 01:29 PM

Hi to all, it's truly a pleasant fоr me tօ ցo to ѕee tɦiѕ web pаge, іt consists of precious Informatіon.

Posted by: Software Games | April 01, 2015 at 05:12 PM

Thanks for sharing your thoughts. I really appreciate your efforts and I will be waiting for your further post thank you once again.

Posted by: Online Result | April 01, 2015 at 06:30 PM

In fact, the weapon systems and Pv - P is entirely based on mastering the game's weapons and using that as an advantage to take down foes. Talk to her to learn about a surviving bottle cap press that could prove to be very destabilizing for their poorly thought out bottle cap currency. The biggest reveal in respect to the PS4's capabilities, in this writer's opinion, is its 8GBs of unified GDDR5 memory.

Posted by: dragon city gemmes gratuites | April 02, 2015 at 02:05 PM

Precies waar is dat artikel over de stoel lift.

Posted by: www.mostsexy.com | April 07, 2015 at 09:48 AM

It's in poin of fact a great aand useful piece of info. I'm happy tat you simply shared this helpcul info with us. Please keep uus informed likke this. Thanks for sharing.

Posted by: mil.bjdays.com | April 07, 2015 at 12:47 PM

Click here to go to the web page where you possibly can easily test the iCloud Activation Lock status of your target iOS 7 working machine.

Posted by: Apple launches tool to check Activation Lock status of an iOS device | April 07, 2015 at 03:38 PM

I'd like to thank you for the efforts you have put in penning this website. I really hope to view the same high-grade content from you later on as well. In fact, your creative writing abilities has encouraged me to get my very own website now ;)

Posted by: antalya escort | April 08, 2015 at 02:32 AM

I am sure this article has touched all the internet visitors, its really really good article on building up new webpage.

Posted by: tempur-pedic mattress | April 10, 2015 at 09:13 AM

Desalniettemin eventjes wat hierover bijsluiten. Is ietys aangaande stoel liften.

Posted by: lptdomain.net | April 15, 2015 at 03:53 PM

What a material of un-ambiguity and preserveness of precious familiarity onn the topic of unpredicted emotions.

Posted by: Czech Home Orgy | April 17, 2015 at 08:50 AM

The mystery of poverty is that by sharing in it, making ourselves poor in giving to others, we increase our knowledge of and belief in love.

Posted by: funny quotes tumblr | April 20, 2015 at 02:02 AM

Ι'm really loving the theme/desіgn of your web site. Do you eѵer run іnto any intеrnet browser сompatibility іssues? А small number of my blog visitors have complained about my website not operating ϲorгectly in Explօrer but looks great in Firefox. Do you have any recommendations to help fix this issue?

Posted by: Cleo | April 22, 2015 at 03:06 AM

Piece of writing writing is also a excitement, if you be acquainted with afterward you can write if not it is difficult to write.

Posted by: Janessa | April 22, 2015 at 07:02 AM

Both Dakota and Jamie are uninhibited in their approach to play the roles of Grey and Ana. Another element of the subtlety of recent fashions is the fact that gold has taken a backseat to sterling silver clip on earrings. However, Roman Polanski provides enough information for the audience to understand the source of madness for Carol Ledoux (Catherine Deneuve) in Repulsion.

Posted by: Drama Korea | April 23, 2015 at 05:11 AM

Facebook CEO's sister Randi Zuckerberg was recently stung by Facebook's privacy policy when her picture posted exclusively for her friends was shared publicly over Twitter. They are also college educated with lower to median income levels. Fb users have been constantly entertained and informed in this site.

Posted by: Hack Snapchat | April 24, 2015 at 05:39 PM

It is shell to living.

Posted by: zoosk subscription hack | May 03, 2015 at 03:10 PM

Very good info. Lucky me I recently found your website by chance (stumbleupon). I've saved it for later!

Posted by: strapon | May 11, 2015 at 03:10 AM

It's aԝesome designed for me to have a website, which is good in favor of my experience. tɦanks admin

Posted by: Icons-Me.com | May 11, 2015 at 08:32 AM

Spot on with this write-up, I truly think this amazing site needs a lot more attention. I'll probably be returning to see more, thanks for the advice!

Posted by: sex shop online | May 12, 2015 at 10:13 AM

Hello! Qսick question that's entirely off toρic. Do you know how to make your site mobilе friendly? My wеbsite looks wеird when browsing from my apple iphone. I'm trying to find a template or plugin that might be able to resolve thіs problem. If you have any recommendations, plеase share. Thanks!

Posted by: Shalanda | May 13, 2015 at 10:50 AM

Exercising during pregnancy should be about maintenance not building new muscle. The microelements that a pregnant woman is required to take daily are the following: 1200 mg calcium; 1200 mg phosphorous; 320 mg magnesium; 30 mg iron; 15 mg zinc; 175 mcg iodine; 65 mcg selenium. " Yes, Lisa and her husband struggled for 14 years to have a child and happily report that she is the mother of not one but two darling children.

Posted by: maternity clothes columbus ohio | May 13, 2015 at 03:06 PM

Hmm it appears like your blog ate my first comment (it was super long) so I guess I'll just sum it up what I submitted and say, I'm thoroughly enjoying your blog. I as well am an aspiring blog writer but I'm still new to everything. Do you have any suggestions for rookie blog writers? I'd definitely appreciate it.

Posted by: schau es Dir | May 14, 2015 at 01:44 AM

Hurrah, that's what I was exploring for, what a information! existing here at this website, thanks admin of this site.

Posted by: Slim Wise Cleanse | June 11, 2015 at 05:59 AM

If and when scientists find a way to remove this virus from our bodies, it probably will have little impact. There are lots of causes which causes Colon Impaction. ) There isn't any risk of infecting children who live in your home.

Posted by: how to get rid of a cold sore overnight | June 13, 2015 at 09:52 AM

They are bit of the free giveaway skeleton and there's no get joined with it. The Little league of Angels hack will outfit you with this diamonds close-by gold you will need to continue keeping moing forward at a sensible pace. Implement virtual aid children explore the possibility and the opportunity unrealistic that they can get only imagine in their imagination.

Posted by: league of angels hack no download | July 29, 2015 at 07:37 AM

However, all the following solutions require the users to have an unlock code, which you can request from your mobile carrier. Sharing files or connecting to wireless devices such as Bluetooth headsets or Bluetooth speakers is easier than before with this mobile phone using Bluetooth 4. If you're an AT&T customer or are planing to use AT&T soon, then the communication giant presents its users with two of the best rugged phones around -- the Samsung Rugby and the Motorola Tundra.

Posted by: Samsung Galaxy | August 10, 2015 at 02:53 AM

Just remember, all you need to do is slowly ease from light touching, to heavy kino to escalate the intimacy. With adequate alignment the output is exact to within 3 feet. The worldwide market volume of wearable devices is estimated to amount to USD 500 million by 2018, according to the ETRI.

Posted by: sotactile.fr | September 28, 2015 at 10:23 AM

We offer skilled plumbing companies from Vancouver to Battle Floor, Washington.

Posted by: plumbing jobs bc | October 01, 2015 at 09:38 AM

There are surely some more details to take into account, but thank you for sharing this info.

Posted by: Cuisinart Bread Maker | October 12, 2015 at 05:34 AM

Its like you read my mind! You seem to know a lot about this, like you wrote the book in it or something. I think that you can do with some pics to drive the message home a bit, but other than that, this is fantastic blog. A fantastic read. I will definitely be back.

Posted by: trivia crack hack no survey | October 19, 2015 at 02:09 AM

Gone are the days of one way marketing or merely just posting comments about your site or other related topics. The Internet has changed the way we attain information forever and Google has been the main driving force and proponent behind this instant access to information. But in general here are the services that an online business owner should expect from SEO experts and other agencies and consultants:. There are two techniques that combine to form a complete SEO.

Posted by: marian-cvitanic.from.hr | February 05, 2016 at 04:57 AM

Each of them has a different function according to the intensity of the misspelled keywords. The usual SEO methods include keyword research, link building and such. Unlike TV, radio and other traditional marketing channels that need big budgets to be effective, SEO can be cost effective. A reputable SEO company won't have any qualms about connecting potential clients with former ones.

Posted by: buying a new house in bethesda maryland | February 09, 2016 at 04:33 PM

Each of them has a different function according to the intensity of the misspelled keywords. Any business to conduct business on the web should have a web site created especially for creating an awareness of their products and ser-vices to the planet at large. But it is extremely important that anyone looking to hire an SEO professional be aware of the differences. This mode of advertisement was faster than the earlier ones and reached more people but it had its own limitations.

Posted by: dneng.co.kr | February 09, 2016 at 04:42 PM

Another major difference between the two is that while PPC is a paid form of advertising, organic search engine optimization is absolutely free. When Page - Rank was patented the patent was assigned to Stanford University. But it is extremely important that anyone looking to hire an SEO professional be aware of the differences. A guy named Alan Emtage, a student at the University of Mc - Gill, developed the first search engine for the Internet in 1990.

Posted by: insahr.cau.Ac.kr | February 09, 2016 at 04:44 PM

Nowadays, the conditions for your website to be ranked high in the search engine results are based on the search engine optimization techniques that you decide to use. The usual SEO methods include keyword research, link building and such. But it is extremely important that anyone looking to hire an SEO professional be aware of the differences. Tests with a model like Page - Rank have shown that the system is not infallible.

Posted by: reefree.com | February 10, 2016 at 11:42 AM

Post a comment



(Not displayed with comment.)




TrackBack

TrackBack URL for this entry:
http://app.cocolog-nifty.com/t/trackback/41088/8529737

Listed below are links to weblogs that reference インフレ・ターゲット(1):中央銀行の仕事と「期待」の仕組み:

» 「インタゲ」キター [いい国作ろう!「怒りのぶろぐ」]
今日の読売新聞朝刊に出ましたー! 「なるほど経済」欄、中沢謙介記者、ナイス。割と判り易く書かれてた。 積極派には中川政調会長、中原審議委員(「中―中」路線か?)、消極派には福井総裁と武藤副総裁が例示されていた。 それと、馬車馬さんが大型企画連載開始だー!タイトルは勿論、 インフレ・ターゲット(1):中央銀行の仕事と「期待」の仕組み そのものズバリだー! 「期待」を扱うだけに凄く期待出来そう・・・って、オヤジです... [Read More]

Tracked on February 07, 2006 at 09:01 PM

» 量的緩和の解除 ゼロ金利からの脱出? [国家破綻研究ブログ]
2001年3月から約5年間にわたって続いてきた「日銀の量的緩和」の解除が近いようです。 量的緩和は、確かに効果がありました。ですが、もともと緊急避難的な金融政策ですので、あまり長期間続けるわけにも行きません。 先日のエントリーでも指摘しましたが、機関投資家によるジャパンマネーショートのキャリートレード(だぶついた日本円を使った裁定取引)が、めぐりめぐって世界の金融市場の乱高下をもたらしている可能性も指摘されています。(ただし、あくまで「可能性の指摘」ですので、日本の量的緩和が世界マーケットに... [Read More]

Tracked on February 18, 2006 at 06:22 PM

« 指導者の資質(下):ブッシュ大統領の資質 | Main | インフレ・ターゲット(2):中央銀行を「信じる」ということ »