« インフレ・ターゲット(3):デフレに使える政策・使えない政策 | Main | で、日銀は何をやったのか(上) »

インフレ・ターゲット(4):約束だけならサルでも出来る

さて、前回、いわゆる「本家の」インフレターゲット(イギリス他で採用されてたり、アメリカで採用すべきかどうかが議論されていたりするあれである)は日本では使用不能である、と書いた。そして、「今」金融政策が出来ないのだから、代わりに「将来の」金融政策(利下げ)を約束することで、期待インフレ率上昇→今のインフレ率回復(景気回復!)を狙うという「もうひとつの」インフレターゲットがあるということも説明した。

今回はこの「もうひとつの」インフレターゲットについて少し詳しく説明したい。これについての理解がないと、「日銀が今までやってきた政策(量的緩和)が正しかったのかどうか」を判断できない。そうなると、量的緩和解除が正しかったのかどうかも判断できなくなってしまう。そんなわけで、当初はこのエントリーの前に速報的に量的緩和解除関連のエントリーを書こうと思っていたのだが、まずこのエントリーを先に書き上げてしまうことにした。今回の量的緩和解除ネタは極力数日中に書くつもりなので、それでお許し願いたい。


リフレターゲットとは何か(クルーグマン・モデル)

さて、もうひとつの、と何度もタイプするのもいい加減疲れたので、以下ではこの「もうひとつの」ターゲットのことをリフレターゲットと呼ぶことにしたい(日本でしか使わないので和式インタゲという案もあったのだが、臭そうなので熟慮の末に没とした)。インフレターゲットはインフレ抑制のためのものなので、その逆、ということで。ただし、筆者の適当なネーミングで、このブログ以外では通用しないので注意(注1)。

このリフレターゲットの議論で中心となっているのがクルーグマンのモデルだ。筆者が昔何度か紹介したスヴェンソンの論文はこのクルーグマンのモデルの反論として書かれた物だし(もちろん、反論のためだけでは無いだろうが)、エガートソン・ウッドフォードのモデルはクルーグマンモデルの発展形。リフレターゲットの議論はクルーグマンの主張抜きには成り立たないのだ。そこで、以下で簡単にクルーグマンの主張を説明したい。


まず、モデルが想定する状況を整理しておこう。不景気でデフレが続いている。金融政策でなんとかデフレから脱出したいのだが、金利がゼロになってしまってこれ以上利下げが出来ない。この状況ではいくら量的緩和をやってもインフレは起こらない。こんな状況で中央銀行はどうすればいいんでしょうね、というのが問題だ。

*脱線するが、この説明でクルーグマンは「<今>量的緩和することに意味は全く無い」と断言していることに注意して欲しい。なぜか昔クルーグマンの名前を持ち出して量的緩和を主張する人が結構いたような気がするのだが、それは多くの場合勘違いである(注2)。

こんな状況下でクルーグマンが提案したのが、中央銀行が民間に「今は何も出来ないけど、放っといてもいつか景気が回復して金利がゼロで無くなる日が来る。だから、そのときに必要の無い利下げをやってインフレを起こすよ。」と約束すべきだ、というものだ。もしこの約束を民間が信じるなら、将来のインフレを予想した民間は期待インフレ率を引き上げる。そして、期待インフレ率の上昇は今の「実際の」インフレ率の上昇に繋がり、見事デフレから脱出できるはず、というわけだ(注3)。


約束だけならサルでも出来る

クルーグマンモデルの問題点は、「日銀が将来(不要な)利下げをしてインフレを起こします」と宣言したとき、民間が無条件でそれを信じると仮定されている点にある。実のところ、これはかなり都合のいい仮定である。別に金融政策に限らず、約束するのは簡単でもそれを信じてもらうことは百倍難しい。このエントリーなどで筆者が繰り返し書いてきた通り。

そして、民間の側には日銀の約束を信じる理由がない。なにしろ、今日銀が約束した「将来の高いインフレ率」は日銀が適正だと信じている水準よりも高いのだ。いざその「将来」が来たところで、日銀には積極的に約束を果たす動機は全く無い。むしろ、とりあえず今約束だけしておいて、民間が信じたところで(期待インフレ率上昇→デフレ脱出)約束を反故にするのが一番いいということになる。

そして、民間は当然のことながらこんな日銀の約束を信じない。信じられない約束が期待インフレ率に影響を与えることも無い。結局、この日銀の空手形は完全に不発に終わることになる。ちなみに、クルーグマン自身も当然そのことは認識しており、論文では民間が日銀を信じない可能性(=日銀がコミットメントできない)についても何度か言及されている。ただ、筆者の知る限りこの部分の記述は都合よく、かつ丁重に無視されることが多かったように思うが。

このクルーグマンのスタンスは、第2、3回で説明したインフレターゲットの考え方とまるで逆になっていることに注意していただきたい。インフレターゲットは民間が中央銀行に対して疑心暗鬼になるような状況を想定して、それにどう対処するかを考えたものだ。それに対して、クルーグマンのリフレターゲットは民間が中央銀行の約束を全面的に信じることを前提にして議論が組み立てられている。筆者が第1回で2つのインフレターゲットを分けて考えなければならない、と書いたのはそういうことだ。意地の悪い言い方をするなら、インフレターゲットとリフレターゲットを両方支持するのは論理的に矛盾している、とも言える。


日銀の「信頼性」を高めることは出来るのか?

おそらく、ここまで読み進まれた読者の中には、「だったら日銀が約束を守らざるを得ないような仕組みを作ればいいじゃん」と思った方もおられるだろう。筆者自身も第2回でそう書いているし。しかし、結論から書くと、このリフレターゲットを日銀に強制する仕組みを作るのは恐らく非常に難しい

手っ取り早い方法は「将来日銀が約束を破って(過剰な)インフレを起こすことを拒んだら、その分処罰を加えればよい」というものだ。処罰は日銀総裁をクビにするとか、罰金を取るとか、甘っちょろいところだと国会に呼んで吊るし上げるとか、まぁ色々ある。だが、恐らくこれは現実的には極めて実行困難だ。

そもそも、日銀が「過剰なインフレを嫌う」のはかなり心理的な要素が大きい。その心理的な抵抗を罰金で押さえつけるとして、一体どの程度の罰金が有効なのかを判断するのは不可能に近い(注4)。そもそも、人によって有効な罰金の額も全く違うだろう。総裁をクビにする、というのも同様で、クビになることのコストとインフレを嫌う心理的なコストなど、判断できるのは当の本人だけだ。

だったら、誰でも約束を守りたくなるくらい罰則を厳しくすればいい、と思う人もいるかもしれない。まぁ、ターゲットを守れなければ打ち首、だったら皆必死で約束を守ろうとするだろう。ただし、処罰が厳しくなると今度は総裁を引き受ける人間がいなくなる。それなりに有能な人間を雇うことが出来、その人間に約束を守らせることが出来るような絶妙な処罰メカニズムが存在する可能性はかなり低い。だからこそ、インフレターゲットの処罰メカニズムの大家であるカール・ウォルシュ(カリフォルニア大教授)自身が、処罰メカニズムは”useful fiction”に過ぎないと書いているのだ。


では、間接的に日銀の評判に頼る方法はどうだろうか。つまり、「もし日銀が約束を反故にしたら、その後民間は日銀の約束を信用しなくなる。それを恐れて日銀は約束を守る」という考え方だ。この評判メカニズムはインフレターゲットには適用可能だが、リフレターゲットには無理だ。なぜなら、リフレターゲットの約束を破っても「その後」などは無いからだ。

過剰なインフレを起こすという約束を反故にされた民間は怒るだろう。「もし日銀がまた『今度こそインフレを起こします』と言ってきても、2度と信じてやるものか」と。しかし、世界的に見て日本のようなケースは特異だ。そうそう頻繁に起こるものではない。むしろ、この裏切りは日銀の強いインフレ抑制の意思の表れであり、日銀のインフレターゲットへの信頼を高める結果になる可能性のほうが高い。そうなれば、日銀は自らの物価の番人としての評判を高めるために、リフレターゲットの約束を反故にすることになる。


最後に、一番現実味があるのが「日銀総裁をインフレOKな人間にすげ替えてしまう」こと。例えば、今日銀は「日本のインフレ率は1%が適正」と信じていたとする。彼らが「将来3%までインフレ率を高めます」と言ったところで、その約束には全く信頼性が無い。しかし、ここで「インフレ率は3%くらいが適正だ!」と信じる総裁が着任したら、日銀は放っておいても嬉々として3%のインフレ率を達成しようとするはずだ。これならば日銀の約束は民間に受け入れられる。

この方法の問題は、候補者が信じる「適正インフレ率」は本人にしか分からないということ。福井総裁にしたって当初はこれほどのインフレ馬鹿(第1回参照)だとは思われていなかったわけだし。また、福井総裁の任期は2008年まであるので、この方法を使うにはそれまで待たなければならない。とっととクビにしてしまえばいい?これは逆効果だ。クビにしてしまえば、「民間が日銀の約束を信じて期待インフレ率を上昇させ、デフレから脱出したところでもう一度総裁をクビにし、またインフレ馬鹿な総裁を据えて約束を反故にするかも」という疑念を呼ぶからだ。そんなわけで、この方法も当面は使用不能だ

こう考えると、リフレターゲットの実効性はかなり低いと言わざるを得ない。それに対してスヴェンソンらが提案した方法については、次回。


本日のまとめ

リフレターゲットは日銀の「将来の金融緩和」の約束を信じてもらえなければ無効になる。

リフレターゲットで、「この約束を民間が信じる」とあらかじめ仮定されている点が、「民間は疑心暗鬼になる」と仮定するインフレターゲットと決定的に違う点。

「将来の金融緩和」の約束を信じてもらうために、「約束を破ったらクビ」といった処罰を課す手はある。しかし、これらの強制方法はどれも現実的ではない。

注1:念のためと思って検索したら何件か引っかかった。ただ、ざっと眺めるとこちらのリフレターゲットは「デフレバイアス」の存在を仮定し、動学的不整合性の解消という意味で本質的にインフレターゲットと同じ構造を前提にしているようで、ここでの定義とは全く異なるので注意。デフレバイアスは常識的には存在を仮定しづらいことは前回の最後で述べた(つまり、そこに動学的不整合性(疑心暗鬼)は発生しない)。
また、リフレターゲットで念頭においているのはクルーグマンやエガートソン=ウッドフォードのモデルである。正直スヴェンソンやバーナンキの主張は本質的なところでクルーグマンのモデルとはだいぶ異なるので、あまり同じカテゴリーに置きたくない。

注2:思うに、クルーグマンの「今マネーサプライを増やすのは無意味だが、均衡マネーサプライを増やすことは必要である」という主張が誤解を招いたのだろう。均衡マネーサプライというのはある意味概念上の存在であって、マネーサプライ(以下MS)の増加が均衡MSの増加かどうかを判断するには「MSが将来にわたってずっと高いままである」ことを確認しなければならない。つまり、将来MSが減ってしまったらそれは均衡MSの増加ではなかった、と判断されるわけだ。よって、均衡MSを増やすこととは「将来MSを増やすと約束し、それが信じられること」と同義になる。後は本文の説明と同じだ。

注3:つまり、「(クルーグマンの意味での)リフレターゲット政策を採用しなければ、日本経済はデフレから脱出できない」という議論は矛盾している。クルーグマンの議論は「ほっぽらかしておいても日本経済はいつか健全な状態に戻るさ」という前提で成立しているので(この辺りは1年以上前にコメント欄で色々と教えていただいた)。専門用語を使えば、均衡実質金利がマイナスに落ち込んでいるのはあくまでも一時的な現象であり、それがいつかプラスに回復することを仮定した政策なわけだ。

注4:要するに、utility unitとmoney unitは次元が違うので大小を比較しようがないという話である。

|

« インフレ・ターゲット(3):デフレに使える政策・使えない政策 | Main | で、日銀は何をやったのか(上) »

Comments

なるほど。結局、リフレターゲットの最大の問題点というのは、日銀が「インフレバカ」としての名声を確立してしまっていることなわけですね。
リフレ(インフレにしても同じ)ターゲットの動作原理はコミット戦略、つまり「信用」なわけですから、「将来裏切るに違いない」と相手に確信させる現在までの日銀では、リフレターゲットが成立しない、ということは理解できます。

結局、速見の後の総裁に半インタゲ論者であった福井を選んだ時点で、リフレターゲットの可能性はまったく無くなったわけですね。
逆に言うと、あの時元々インタゲ派であった対立候補(名前はもう失念しました)を選んだ場合はうまくいく可能性はあったのでしょうか?

Posted by: 鳳天 | March 13, 2006 at 12:56 AM

上記書き込みでの、「半インタゲ論者」は「反インタゲ論者」の誤りです。
どうも失礼しました。

Posted by: 鳳天 | March 13, 2006 at 12:57 AM

鳳天さん、コメントありがとうございます。

今回は体調がイマイチだったこともあって「分かりやすく書く」ことに神経が届かず、結構読みにくかったのではないかと思います。そんな長文をご覧頂き恐縮です。

まさにおっしゃるとおりで、そのわりには日銀が(ネガティブな意味で)高い信頼を得ていることこそが致命的な問題であることを指摘している人はあまりいないような気がします。

ちなみに、もしインフレOKな総裁が着任した場合、リフレターゲットを採用せずとも期待インフレ率は上昇するため、やっぱりリフレターゲットは不要になる可能性が大です(理論的にも、インフレターゲットとインフレファイター型総裁の採用は同じ効果を持つことが確かめられています)。

インフレターゲット支持の候補は私も全く記憶に無いのですが、もし本当の意味でのインフレターゲット支持であればリフレターゲットにはコミットできない可能性が大ではないかと思います。もちろん、当のご本人がインフレターゲットの理屈を理解していれば、の話ですが・・・。 

Posted by: 馬車馬 | March 13, 2006 at 08:59 AM

はじめまして。
50年前の頭しかない老人ですw。馬車馬さんの主張わかりやんしたです。

元々日銀総裁(政策審議委員も含む)は公募でもなく、日銀内部からの推薦のようですので、「インフレターゲット支持の候補」は、戦後過去、候補にすら選ばれたことがないと思います。

それと、インフレOKな総裁が選ばれた場合、インフレターゲット政策をとらずとも、期待インフレ率は上昇するでしょうね。この実験がまさにいまの米国のFRBと米国経済ではないのでしょうか。

Posted by: 胡桃 | March 15, 2006 at 08:29 PM

胡桃さん、コメントありがとうございます。

すみません、50年云々という表現に他意はありません。ご気分を害されたのであればお詫びします。

胡桃さんのご指摘はごもっともだと思いますが、実はそれはより深刻な事態を示唆しているとも言えると思います。つまり、エントリーで書いた「インフレ馬鹿」なのは総裁ではなく、日銀という組織それ自体である、という理解につながるからです。この場合、日銀をインフレ馬鹿から改心させるのは極めて困難になると思います。総裁の首を挿げ替えても意味がない、ということになりますので。

とりあえず、企画局あたりの頭がそれなりに柔軟であることを期待したいところですが・・・。

Posted by: 馬車馬 | March 17, 2006 at 02:27 AM

金融政策でインフレ率や名目金利を動かすことが可能だ、と
思うのですが、それに対して

金融政策で「物価連動国債の(実質)利率」を動かせるので
しょうか?

Posted by: 質問 | August 14, 2006 at 03:44 PM

コメントありがとうございます。リプライが遅れてごめんなさい。

物価連動債の実質利回はいわゆる実質金利そのものですから、金融政策によって短期的にはコントロール可能です。入門理論に従うなら、物価は短期的には変化しないため、マネーサプライの変化は名目金利と実質金利を同時に変化させることになります。長期的には、物価が完全に伸縮的になるため、マネーサプライをどう変化させてもインフレ率が変化するばかりで、名目金利は変化しても実質金利は均衡金利水準で不変となるわけです。

Posted by: 馬車馬 | August 25, 2006 at 06:55 AM

馬車馬さん

ご回答、ありがとうございます。

インフレ率は短期的には変動しない、というのは
金利市場に比べ財市場の調整が遅い、ということ
ですね。

短期の利回りに関しては金融政策が影響を与える。
その「短期」というのは「財市場の調整期間」で
ある、ということですね。

Posted by: 糞場 | August 31, 2006 at 10:44 PM

すみません、続きです。

短期的な実質金利を下げるために低金利政策を続ける
(だろうという予想)があると、長期金利とインフレ
率が下がる、ということになって所謂、「(金融政策
のみの)リフレ政策」に矛盾があるような気がします。

Posted by: 馬糞 | August 31, 2006 at 10:53 PM

エントリーと少しずれますけれど
「物価水準の財政理論」なんて、
どうなんでしょう


政府の貨幣価値コミットメントと金融政策の限界*
-金本位制から現代まで
http://www.fri.fujitsu.com/jp/modules/report/list_04.php?list_id=3336
http://www.fri.fujitsu.com/jp/modules/COMMON_LIST_VIEW/uploads/3336/review03.pdf

新しい物価理論
―物価水準の財政理論と金融政策の役割
出版社: 岩波書店 (2004/02)
ASIN: 4000097288

Posted by: 馬糞 | September 01, 2006 at 01:54 AM

馬糞さん、コメントありがとうございます。

価格の短期的な硬直性をどう説明するかは今でもミステリーな部分があるのだと思います。最近の「お約束」は独占的競争を仮定するやりかたでしょうか←よく分かってませんが。

2つ目のコメントは良く分かりませんでした。低金利政策を続けるとインフレ率が下がるというのはなぜですか?

FTPLについては興味を持ってはいるのですが、サーベイペーパーをダウンロードしたら40ページもあったので放置中です。まぁ、また不景気になったら考えればいいかな、と(笑)。

Posted by: 馬車馬 | September 09, 2006 at 10:43 AM

馬車馬さん

ご返答、ありがとうございます

>2つ目のコメントは良く分かりませんでした。
 短期金利が低落傾向が続くと市場が予想する
⇒長期金利が低下する⇒期待インフレ率が低下する

2番目の矢印では

『長期金利-期待インフレ率』は金融政策に依存は
しない

と考えています。
>長期的には、物価が完全に伸縮的になるため、
>マネーサプライをどう変化させてもインフレ
>率が変化するばかりで、名目金利は変化しても
>実質金利は均衡金利水準で不変となるわけです。

あるいは、

短期金利が実際に低い水準で『長期的に』推移する
⇒『長期的には』インフレ率は低く推移する。

Posted by: 馬糞 | September 11, 2006 at 08:50 PM

馬糞さん、コメントありがとうございます。

むむむ、それはつまりneutrality of moneyが成立している状況を議論しているということですか?それだとそもそも金融政策を論じる意味がなくなってしまいそうな気がします。

後半部ですが、中央銀行が短期金利を長期的に低めの水準に誘導する、ということであるならば、それは均衡マネーサプライを増加させることにコミットするということであり、それによって均衡インフレ率はむしろあがるように思います。

Posted by: 馬車馬 | September 20, 2006 at 09:55 PM

馬車馬さま

レス、どうもありがとうございます。

>neutrality of moneyが成立している
そうですね、長期の問題を考えているので。
長期の物価水準を問題にすると課税や財出などの
財政が問題であり、狭義の金融政策は関係ないの
では?、ということであります。とは言え、国債
買いオペによって将来の増税がないことのアナウ
ンス効果という面があるので金融政策が全く関係
ないこともないでしょう

後半部ですが、短期金利が『長期』的に低く推移
すると、(高く推移したときと比較して)マネー
サプライは減るのではないでしょうか。短期金利
の低下によって一時的にマネーサプライが伸びる
のはその低下にサプライズがあることが必要、と
思います

Posted by: 馬糞 | October 23, 2006 at 05:05 AM

すみません。少し補足をば

日本銀行が国債買いオペをして(償還まで持ち越すと)
国家債務が減るので、将来の減税や財出のアナウンスに
なるので物価が上がるという期待が産まれるので、金融
政策も長期の期待形成に無関係ではないという考えです

短期金利を低く誘導する、というときの誘導の意味が、
もし「市場が予想していたものよりも低く誘導する」と
いう意味でしたらサプライズですね。私はサプライズの
無い金融政策を主に念頭においてますので、そのような
状況は考えていません。サプライズが無いのがインフレ
ターゲット?

Posted by: 馬糞 | October 23, 2006 at 05:24 AM

馬糞さん、リプライが遅れてごめんなさい。

価格の中立性が成立してしまうということはGDPが潜在GDP(NAIRU的な)に一致してしまうということですから、財政政策もGDPの内訳を変化させるだけで景気対策としての意味がなくなってしまうように思います。

後半部のメカニズムはどういったものでしょうか?金利が低くなるのは貨幣供給が増えたときか、逆に貨幣需要が減ったときです。実現値としてのマネーサプライが増えるか減るかはこのどちらが起こったかに依存しますので、これだけだと議論がしづらいように思います。

なお、国債を買い切れば減税期待、というのは、将来にわたって購入国債をrolloverし続けるという期待が前提として存在せねばならないため、単純に「国債を買えば期待が変わる」という議論はしづらいように思います(そういう議論は多かったと記憶していますが)。インフレターゲットはサプライズを抑止する、というか、サプライズインフレを予想する消費者の疑心暗鬼を抑止するためにあるものです。その意味では馬糞さんの理解でも特に問題ないように思います。

Posted by: 馬車馬 | October 30, 2006 at 07:36 AM

馬車馬さん、どうもありがとうございます。

>金利が低くなるのは貨幣供給が増えたときか、
>逆に貨幣需要が減ったときです。
短期的な変動はそうかと思うのですが、
短期金利の長期的な水準はそれとは別の
メカニズムではないでしょうか。

思考実験としてマネーサプライが増え続けたと
しますね。そうすると、市場に流通する現在の
名目貨幣量と将来の名目貨幣量では、将来での
貨幣量が多いので、インフレ率の長期的水準が
高くなりますので、金利の長期的な水準も高く
なる、と思います。

短期的な変動は今さっきマネーサプライが瞬間
的に増えたので、次はマネーサプライが減って
長期的にはマネーサプライがバランスする、と
いうメカニズムと整合的になっているだけだと
思います。

短期金利が長期的に低い水準で推移すると貨幣
供給の長期的水準もインフレ率の長期的水準も
低くなるのではないでしょうか。

>価格の中立性が成立してしまうということは
>GDPが潜在GDP(NAIRU的な)に一致してしま
>うということですから、財政政策もGDPの内訳
>を変化させるだけで景気対策としての意味が
>なくなってしまうように思います。
まず、長期では中立性が成り立つのでインフレ
率の長期的水準に対する期待は、それを前提に
するのが合理的ではないでしょうか。

『(中立性を前提にした)長期の期待』が短期
的景況に影響を及ぼす、ということだと考えて
います。

Posted by: 馬糞 | November 08, 2006 at 09:33 PM

>インフレ率の長期的水準は長期的な現象であるため、それを
>予想した「長期の期待インフレ率」は、主として長期的視点
>から求められるものである
http://www.bewaad.com/20061115.html#c02

>長期的展望が変わればそれに応じて長期期待は
>すぐに反応する。一方、調節が遅いものとして
>賃金などがある訳です。
>ところが、もし

>実質金利+期待インフレ率 < 0

>のとき流動性トラップで、これを解消しようと
>すれば期待インフレ率を上げる、つまり長期の
>世界でのインフレ率を上げればよい。これには
>例えば端的にはバーナンキ背理におけるような
>状況(シニョレッジ使っちゃうよ♪www)を
>政府が市場に対してコミットできればいいのだ。
>これが『本流リフレ派』ではないかと思います。
http://www.bewaad.com/20061115.html#c12

>一方で、流動性トラップを抜け出した状態では名目金利は
>正であるため、将来において流動性トラップから抜けると
>いう期待は、必然的に将来において名目金利が正になると
>いう期待を伴う。逆に言えば、将来においてもゼロ金利が
>続くと期待することは、必然的に流動性トラップから抜け
>ないと期待することである。(日本は、これに近い状態を
>続けているように見える。)
>であるならば、本流リフレ派の主張の通り、トラップから
>抜けるには、シニョレッジが使われる(減税?財出?)と
>いう期待を市場が抱く必要性がある。もちろん、あまりに
>多く使われると期待されると、今度は高インフレになって
>しまうけれど。本流リフレ派の認識はFTPLと親和的である。
http://www.bewaad.com/20061115.html#c17

Posted by: あほなコピペ | November 18, 2006 at 02:20 PM

政府インフレ率?
http://blogs.yahoo.co.jp/fumadayo/8836336.html

Posted by: フマ | December 16, 2006 at 12:27 AM

馬糞 さん、コメントが遅れがちで申し訳ありません。

均衡マネーサプライが増えたときに均衡インフレ率および均衡名目金利が上昇する、というのはおっしゃるとおりだと思います。

ただし、
>短期的な変動は今さっきマネーサプライが瞬間的に増えたので、次はマネーサプライが減って長期的にはマネーサプライがバランスする、というメカニズムと整合的になっているだけ

という点がやはりよく分かりません。均衡名目マネーサプライが増加し続けるという政策が突然発表されたとき、短期的にはインフレ率が上昇しませんので、名目金利と実質金利が両方低下します。そして物価が次第に上昇するにつれ、実質マネーサプライは以前の数値に復帰し(MとPは同率で増加し続け、実質M/Pは変化しない)、実質金利もまた元の水準まで上昇します。ただし、名目マネーサプライは継続的に上昇することが仮定されているので、期待インフレ率も同率となり、名目金利は以前よりも高い水準で安定することになります。

出来れば、名目と実質の使い分けを明確にしていただけると助かります。その辺りで齟齬が生じやすいように思いますので。

ただ、この辺りのダイナミックな期待の変化を考えるのであれば、real rigidityあたりの話を一度ちゃんと勉強してしまったほうが早いかもしれません。私も随分前に勉強したきりなのであまり覚えていないのですが。

Posted by: 馬車馬 | December 18, 2006 at 06:59 AM

お返事、どうもありがとうございます。

馬車馬さんがお答えくださったケースでは、
>期待インフレ率も同率となり、名目金利は以前よりも高い水準で
>安定することになります。
これは理解しました。一時的には、短期名目金利と短期実質金利は
低下します。長期名目金利は上がりますし、長期実質金利はあまり
変わらない。

私の考えたケースは、名目マネーサプライの時間平均的な増加率は
変わらずに、日銀が買いオペをしたので一時的に増加率が上がった。
また、いずれ反対売買で売りオペをするときには一時的に増加率が
下がるというようなケースです。このケースでは、短期金利が一時
的に下がり、また元に戻る。逆に売りオペすると、短期金利が一時
的に上がり、また元に戻る。

多分、私が一番よく分からないのは、「名目マネーサプライの時間
平均的な増加率の決まるメカニズム」です。

Posted by: 馬糞 | December 19, 2006 at 12:02 AM

馬車馬さんが考えたケースこそが、「デフレ→インフレ」の経路
なので「ゼロ金利政策を続ける」ことはこれに全く反する訳です

「名目長期金利(インフレ率)を上げます。ですんで、一時的に
短期金利は下がります」という政策が「デフレ→インフレ政策」

ずーと名目短期金利が低いこと=デフレ政策です

Posted by: フマ | December 20, 2006 at 09:07 AM

市場が「名目短期金利が下がり、名目長期金利が上がる」という
形で反応すれば、市場は「デフレ→インフレ政策」と受け取った。
つまり、期待インフレ率が上がったということです。

市場が「名目短期金利が下がり、名目長期金利そのまま」という
形で反応すれば、市場は「マネーサプライの増加率の上昇は一時
的なものであり、デフレは継続する」と受け取ったということに
なります。つまり、期待インフレ率は低いままであるということ。

期待インフレ率増加政策=名目長期金利増加政策ということです。

Posted by: フマ | December 20, 2006 at 09:21 AM

連投失礼します

1.流動性の罠経済では:
期待インフレ率が上昇すると、名目長期金利が少し上昇する。
この差の分だけ、実質長期金利が低下する

2.通常の経済では:
期待インフレ率が上昇すると、名目長期金利もその分、上昇。
実質長期金利は変わらない

実際の日本経済はこれらの中間ですが、いずれにしても期待
インフレ率の上昇は名目長期金利の上昇として現れる。

Posted by: フマ | December 20, 2006 at 09:44 AM

Help the homeless down the street and persuade them to look for work

Posted by: antique auto glass | August 27, 2007 at 04:59 AM

長いところの債券まで中銀が買い入れるのが珍しくなくなった現在では言っても詮なきことですが、結局のところ上記の話は「物価の調整速度は財によらず等しい」という仮定に決定的に拠っていたわけであり、そしてその仮定の現実との適合度は低いわけです。
人々が合理的に中銀の行動に対する期待を抱いたとしても、その期待と財、あるいは財同士の価格調整速度の違いが相対価格のずれを生み、違った均衡へと向かうため、経済に影響を与えます。

Posted by: やす | December 07, 2010 at 06:22 PM

Rather than doing it themselves, many people would agree they need expert hands for the jobs. Some companies will make an adjustable crankset for shorter or taller people too. If you are not in the mood of spending much on moving, the moving service provides the facility of a trailer.

Posted by: moving companies stuart florida area | July 14, 2014 at 10:52 PM

The oil is used in a number of hair and skin care products. Advancement in technology has resulted in the emergence of many latest products in the market. The rise in popularity of sunless tanning products as a part of the indoor tanning industryyes tanning has indeed spurred the creation of a whole new industry decades agohas led psychologists and sociologists to speculate on this apparent need of Americans to be tan.

Posted by: chloe sims beyonce how to take off fake eyelashes | July 23, 2014 at 01:18 PM

This is unusual as until recently, skin cancer rates were highest as recorded in populations of people over 75. Vitamin D is a hormone-like substance critical for the vast majority of your biological functions, including:. Most people use fake tanning to get that extra glow on their skin.

Posted by: chloe sims spray tan medical supply business opportunity | July 24, 2014 at 11:24 AM

Orissa is in the process of working with group homes of dysfunctional children. Never wash your hair with very hot or very cold water. A number of would say that will sometimes they rarely find time to rinse their hair.

Posted by: 10 top skin products | July 25, 2014 at 01:01 AM

A good place to start is by choosing the method of cabinet construction first: stock, semi-custom, or custom. Cabinetry alone accounts for close to 50% of the total cost of the project - eating up half of your budget before you even blink. Basic Project Control and Communication Plan: The project control component explains the tools that will be used to assist the project manager in tracking the project's progress.

Posted by: licensed plumber pompano beach fl | August 04, 2014 at 06:15 AM

Everybody, in a sense, is either investing or wasting, all the time, every day. The two dialogue in an attempt to figure out the best course of action. Those facing North bear the Abhaya (fearlessness) mudra, while those in the East show the Bhumisparsha (earth-touching) gesture.

Posted by: visionary fiction | August 10, 2014 at 04:14 AM

The exclusion can only be taken by filing a return and completing Form 2555. If you are misplaced and don't recognize how to start on your search for an IRS Penalty Abatement, make use of a skilled expert to obtain IRS Assistance. If you attach a corrected Form 1040, be sure to write 'Amended' across the front of both pages of the 1040.

Posted by: fort lauderdale car rentals | August 18, 2014 at 10:04 PM

You will come across hundreds of results ones you will do the research. It was a happy accident to be sure, but still an accident. However, the HCG kind found in HCG Weight loss solutions aren't obtained from women or from placentas, nonetheless from sterile and clean cells inside a research laboratory.

Posted by: hcg weight loss gastonia nc | August 27, 2014 at 11:21 PM

Hello Dear, are you really visiting this site on a regular basis, if so after that you will without doubt obtain pleasant experience.

Posted by: West palm Mover | September 06, 2014 at 03:59 PM

This herbal solution will help you achieve picture perfect hair once more. Consult with a veterinarian for the proper dosage based on the individual pig's weight. The doctors and the physicians must be experienced and trained in handling the laser instruments.

Posted by: igrow results | September 08, 2014 at 01:54 AM

But how kimchi contemplate a good weight losing diet. But first, here is a list of a few of the similarities: . However, dieting with the use of the oil from coconuts definitely works because it provides you with nutrition.

Posted by: weight loss supplement hcg | September 08, 2014 at 07:07 AM

There is no such thing at the moment but there are goods that promise to stop additional hair loss and maybe restore some of the lost hair, if the follicles haven't completely withered away. To achieve the best results, become more proactive with the appropriate professional services and products for your specific condition, have a hair care analysis performed and get a personalized consultation. Certain shampoos, soaps, other body products and flea powders can cause allergic reactions to your Yorkie, resulting in loss of hair.

Posted by: hair care products to make hair grow faster | September 09, 2014 at 01:03 PM

The hair follicles are not receiving the right balance of nutrients they need to grow. Redheads and folks with course hair will typically be higher shedders than blondes or those with fine hair. We live in a climate that gets hot and humid and there are many activities to choose from.

Posted by: laser hair therapy fargo nd | September 17, 2014 at 09:36 PM

"And I can see you - Your brown skin shining in the sun - You got your hair combed back - Sunglasses on baby". Spray tanning makes the skin golden brown, and not orange. Raspberry Seed Oil ' This is considered a superior source of moisturizer and contains skin emollients in the form of alpha and gamma tocopherols (Vitamin E), high concentrations of Vitamin A, antioxidants and fatty acids.

Posted by: how to apply spray tan at home | September 18, 2014 at 02:36 AM

Otherwise, hair may recede and erode further beyond your transplant, requiring additional surgeries in the future, because male pattern baldness is a progressive condition of hair loss over time. Relying of which part of the body treatment methods are essential on, will cause costing in order to alter enormously. Both Iamin and Tricomin were invented and subsequently patented by Dr.

Posted by: hair restoration forum | September 19, 2014 at 10:27 PM

There are millions of websites that you will get on the internet, to make your presence known; it is crucial that you use the right internet marketing practices. There are so many aspects that ought to influence your choice of a plumber where your house is concerned. They are the professionals who help you decorate the entire structure of your home. Being a plumber signifies attending to several calls every day. Commercial plumbing problems can result in plumbing emergencies that can be much different than residential emergencies. These costs can be minimal from a coat of paint every few years to major repairs including heating systems, plumbing or replacing a roof. Local plumber's work is not limited to sanitation as they have to solve the water supply problems. It costs 75% less than copper piping and the PEX tubing in can withstand higher pressure than coppers tubing. Most of us now use the internet to find exactly what we are looking for, which is ideal because it is quick to do and simple. These are the types of plumbing problems that anyone should be able to deal with themselves and these days this is exactly what's happening and that's because most of the DIY jobs around your house are just about common sense.

Posted by: copper repiping Pompano beach | September 23, 2014 at 11:13 AM

So in this case, hair loss treatment for women might benefit them get over it, and it will likely to help their hair grow even more than before, and faster than using natural hair loss treatment as you all know. Pain medication is also provided in case the patient feels any discomfort the following few days. You can get great results at a much cheaper rate by looking for hair transplant abroad surgeons.

Posted by: skin care vitamins | September 24, 2014 at 03:38 PM

This short guide on wearing a bodycon dress will give you three key pointers on hot to make that figure hugging dress look good on you. In order to become an expert at content writing for fashion blogs, one has to be passionately dedicated to the fashion industry. There are certain styles of skirts that are appropriate for most office settings and those which are not.

Posted by: stardoll paperdollheaven celebrity dress up games | September 25, 2014 at 04:23 AM

Self tanning products can be used at home, or one can take professional help by going to a salon. Taking this drug with coffee or tea is not advised. However, with all those plucking and re-growing of eyebrows, the hair follicles could be damaged causing it to stop from growing back.

Posted by: tan | September 25, 2014 at 10:47 AM

Nevertheless, when dealing with this kind of agency, modest and huge business will be the concentration. Jonathan Medows, CPA, MBA is the Managing Member of MEDOWS CPA, PLLC, a boutique New York CPA firm serving the needs of individuals, freelancers, self employed individuals & small businesses. The skills you acquire in your training to become a CPA will give you confidence in yourself and your newfound abilities.

Posted by: boca raton accounting firms | September 25, 2014 at 11:09 AM

As for David, he wօre his Ƅіzarrе outdated costumes in ɑrrogant defiance of tҺe continuing ubiquity of shoulder-length hair and flareԁ denim ϳeans. These are alѕo distributed in cases of conflicts like war, strikeѕ іnside or outside a country to make people aware and provoke tɦem to rise and work for truth. As a good example of the observer, let's lоok at a moose walking througɦ a foгest, just going alоng its merry waү.

Posted by: davuluri cekva qartuli | September 27, 2014 at 02:20 AM

You get a companion and a friend you can actually rely on in times of trouble. 3rd party logistics providers specialize in many areas including:. I think i - Pad would be the most wonderful X-mas gift this year. You're going to be able to take part in all of the conversations; just beware that your cooking abilities are going to be on show, though. As a result, migrants are looking for newer options where they can lead a relaxing life and get to make good money in return for their services. The Movers are also the right choice for expats who are ordered a deputation and will soon be moving this beautiful city called Los Angeles. Internet speed at Symphony is many times your present speed and also you can download and upload your video easily. Now the point is with so many movers in the city offering array of services, how to choose reliable movers in Orange County. We are repairing and installment different types of gates suchlike Actuation Steel State Doors, Mercenary Coiled Grills for much than 10 age. If this does not fix the problem, you may consider replacing the garage door opener with a new unit.

Posted by: howls moving castle | October 01, 2014 at 09:56 AM

Nuts have been shown to help reduce the risk of heart disease and can also offer many other health benefits as they. It is advisable to do somke research on the product and as far ass the diet pills are concerned oxyelite are one of the best and most effective. One may also bears burning pain in legs, feet, arms and hands.

Posted by: dimagrire subito | October 05, 2014 at 09:57 AM

Hi, I wish for to subscribe for this weblog to get most recent updates, thus where can i do it please assist.

Posted by: Top Hair Salons NC | November 02, 2014 at 09:17 AM

Hello, everything is going well here and ofcourse every one is sharing data, that's truly fine, keep up writing.

Posted by: best dating sites | January 19, 2015 at 10:18 PM

Quality control units must quarantine each incoming shipments which must have specific traceable identifiers. Vacuum - Dry pumps, dual-stage rotary vane pumps, Roots pumps, oil booster pumps, water vapor jet pump. Poor productivity levels Bad feeling among staff Dissatisfaction about the job High level of absenteeism Customer complaints Dismissal or resignation The search for a replacement. Assistant managers are small fish in the corporate pond, responsible for execution of business policies and plans made by the board. The CD manufacturing company also has to make some sample (test) print of your artwork and send it to you for approval. PCB manufacturers worked very hard with honesty and integrity to reach the top position and offering the finest Printed Circuit Board Manufacturing services. Manufacturing engineers take the suggestions from the product engineer and work to implement them in a factory. The report provides an extensive research and prudent analysis of the global contract manufacturing industry.

Posted by: compressed air products | January 21, 2015 at 11:44 AM

高齢(40代前半)でなかなか妊娠できずに悩んでいましたが、とうとう妊娠できました!幸せのおすそ分けとして他の人にも伝えたいです。是非飲んでみてください。妊活サプリいますぐ飲むなら!http://xn--z8jr6cte0b9qoimfy18zgqwal71cdw5g.com/妊活サプリ

Posted by: 高齢出産 | February 03, 2015 at 07:27 PM

Make your boring day even more with their handsets and megapolis hack therefore it cannot be authorized to third parties it needs at a fast speed, you may want to develop your skills.

Posted by: megapolis cheats deutsch | February 04, 2015 at 07:14 PM

Greetings I am so excited I found your site, I really found you by mistake, while I was looking on Digg for something else, Nonetheless I am here now and would just like to say thanks for a incredible post and a all round thrilling blog (I also love the theme/design), I don't have time to read it all at the moment but I have book-marked it and also added your RSS feeds, so when I have time I will be back to read much more, Please do keep up the fantastic work.

Posted by: http://megyan.sakura.ne.jp/drupal/node/137221 | February 06, 2015 at 03:36 AM

This piece of writing will assist the internet viewers for creating new weblog or even a blog from start to end.

Posted by: http://den.thefoo.net/wiki/User:RoxanneP12 | February 06, 2015 at 04:57 AM

It is appropriate time to make some plans for thhe long run and it's time to be happy. I have learn this put up and if I may just I desire to counsel you some attention-grabbing issues or tips. Perhaps you can write subsequent articles referring to this article. I wish to learn even more issues approximately it!

Posted by: taking online surveys | February 06, 2015 at 07:57 AM

Please contact us if you will find any issues in our Megapolis cheats.

Posted by: megapolis hack cheat tool v4.6.zip | February 07, 2015 at 02:02 AM

Do you have a spam problem on this website; I also am a blogger, and I was wanting to know your situation; many of us have created some nice procedures and we are looking to swap methods with others, be sure to shoot me an email if interested.

Posted by: take surveys for money | February 07, 2015 at 08:31 AM

Hello! This is kind of off topic but I need some guidance from an established blog. Is it difficult to set up your own blog? I'm not very techincal but I can figure things out pretty quick. I'm thinking about setting up my own but I'm not sure where to begin. Do you have any points or suggestions? Appreciate it

Posted by: get paid to take surveys | February 08, 2015 at 07:39 PM

So indeed there are work from residence jobs that are not Internet rip-offs the problem is in finding them.

Posted by: cabling jobs nyc | February 16, 2015 at 12:18 AM

Hello, this weekend is fastidious in favor of me, as this point in time i am reading this enormous informatgive post here at my house.

Posted by: paid surveys reviews | February 16, 2015 at 03:51 AM

Your spending plan will need to cover not only the cost of the cabling but also setup and also full testing.

Posted by: cabling jobs calgary | February 16, 2015 at 04:35 AM

Sometimes rotmg hacks can be quite useful and make game even more fun to play.

Posted by: wartune hacks that work | February 17, 2015 at 04:51 PM

The HEATING AND COOLING system itself covers all that it states in its title, heating, ventilating as well as air conditioning.

Posted by: hvac helper jobs in md | February 22, 2015 at 01:06 PM

Good answers in return of this issue with solid arguments and explaining everything reggarding that.

Posted by: online dating websites | February 26, 2015 at 07:21 AM

There's certainly a great deal to find out about this subject. Ilike all of the points you've made.

Posted by: get paid surveys | February 27, 2015 at 04:41 AM

I like the helpful information you provide in your articles. I will bookmark your weblog and check again here regularly. I'm quite sure I will learn lots of new stuff right here! Best of luck for the next!

Posted by: free music downloads | February 27, 2015 at 11:56 AM

Simply put, media converters make one cable "look" like one more cord-- without transforming the nature of your network.

Posted by: structured cabling resume sample | March 05, 2015 at 09:33 AM

He declares Lewakowski ensured him the home would certainly be completed no behind December of 2007.

Posted by: site | March 11, 2015 at 04:31 PM

From England representatives of the publication "Wanderlust Magazine" additionally visited the Tulum and Playa del Carmen space.

Posted by: http://megaspiele.net/profile/ualestelaxx | March 14, 2015 at 02:54 PM

Tremendous issues here. I am very happy to see your article. Thanks a lot and I'm looking forward to contact you. Will you please drop me a mail?

Posted by: Calgary House Painter | March 15, 2015 at 11:13 AM

It's really a great and useful piece of information. I'm satisfied that you just shared this useful info with us. Please keep us up to date like this. Thanks for sharing.

Posted by: Caroline | March 17, 2015 at 02:53 AM

Also if the tower is transmitting, the signal could not be at its full strength because of obstacles that have actually moved during the tornado.

Posted by: tower climber helmet | March 24, 2015 at 09:32 PM

I don't think its worth it to get the cabling equipment so that all of my towers are cabled and I'm locked to the cable.

Posted by: tower climber harness | March 27, 2015 at 02:54 PM

I wish to add a quick reality: the significance of choosing the right" cabling contractor if one decides to perform.

Posted by: Find a cabling contractor | March 29, 2015 at 07:22 PM

Its like you read my mind! You seem to know so much about this, like you wrote the book in it or something. I think that you can do with some pics to drive the message home a bit, but instead of that, this is great blog. A great read. I will definitely be back.

Posted by: match.com reviews | April 06, 2015 at 03:04 PM

Hi, I desire to subscribe for this webpage to obtain newest updates, thus where can i do it please help out.

Posted by: fast furious 7 En streaming | April 14, 2015 at 05:08 PM

You'll be able to now acquire Nike footwear online at this website along with the deals are amazingly unbeatable. Just on its own merit, AJ II was quite an innovative shoe. This Jordan shoes design is said to be inspired by fencing.

Posted by: cheap jordans | April 15, 2015 at 08:33 PM

I loved as much as you'll receive carried out right here. The sketch is attractive, your authored subject matter stylish. nonetheless, you command get bought an edginess over that you wish be delivering the following. unwell unquestionably come further formerly again as exactly the same nearly a lot often inside case you shield this hike.

Posted by: make las vegas | April 18, 2015 at 05:17 PM

There are a number oof features which investors are interest in. To beome an affiliate, what is required is to furst creaste an account. To find out more about binary option trading, Banc De Binary, or behin executing trades, visit thhe Banc De Binary website.

Posted by: starting an online business for dummies pdf | April 18, 2015 at 11:13 PM

You can definitely seee your skills in the work you write. The arena hopes for more passionate writers like you who aren't afraid to say how they believe. All the time follow your heart.

Posted by: best dating sites | April 20, 2015 at 12:04 AM

What's up to every one, since I am really keen of reading this weblog's post to be updated daily. It includes pleasant data.

Posted by: game of war hacks | April 21, 2015 at 10:00 AM

Evengoed even snel wat bijsluiten. Een artikel over de traplift.

Posted by: http://namekplaneta.net/node/7?page=8 | April 22, 2015 at 06:11 AM

Yes! Finally something about child names.

Posted by: plus size women | April 22, 2015 at 11:23 PM

Howdy! This post couldn't be written any better! Reading through this post reminds me of my previous room mate! He always kept talking about this. I will forward this post to him. Fairly certain he will have a good read. Thanks for sharing!

Posted by: clash of clans generator | April 24, 2015 at 08:35 PM

Plus, Barneys had the new version with silver hardware, which is even more perfect for me than the previous gold version.

Posted by: Discount Louboutin Shoes | April 27, 2015 at 04:11 PM

Monster Legends Hack Software work for all Android cellphones and tablets & iPhone, iPad, iPod, iPad Mini and completely different iOS Gadgets!

Posted by: Monster Legends Hack | May 06, 2015 at 10:11 AM

Good day! Do you know if they make any plugins to protect against hackers? I'm kinda paranoid about losing everything I've worked hard on. Any tips?

Posted by: Cleanse | May 07, 2015 at 07:54 AM

Since the admin of this website is working, no hesitation very quickly it will be renowned, due to its feature contents.

Posted by: free website hosting | May 08, 2015 at 03:29 AM

RB4101: This design can by no means go out of trend as it can be identified in every single vogue loving women's wardrobe. Moreover, the last retro glasses for which may be said that are at the same time incredibly fashionable are the glasses in wayfarer design. I use them for one day, then at the end of the day decide to take them out.

Posted by: cheap ray ban outlet | May 11, 2015 at 03:32 AM

Its not my first time to visit this site, i am browsing this website dailly and get nice data from here daily.

Posted by: sex Shop Online | May 11, 2015 at 05:27 AM

each time i used to read smaller articles or reviews that as well clear their motive, and that is also happening with this piece of writing which I am reading at this time.

Posted by: Bio Muscle XR | July 25, 2015 at 04:15 AM

Unquestionably consider that that you stated. Your favourite reason seemed to be on the web the easiest factor to bear in mind of. I say to you, I definitely get irked at the same time as other folks consider worries that they just don't recognise about. You controlled to hit the nail upon the highest and outlined out the whole thing with no need side-effects , other folks could take a signal. Will probably be again to get more. Thanks

Posted by: True Derma | August 03, 2015 at 07:07 PM

Currently it looks like Wordpress is the top blogging platform out there right now. (from what I've read) Is that what you're using on your blog?

Posted by: PurEternal Skincare | September 05, 2015 at 01:00 PM

If you wish for to take much from this article then you have to apply such strategies to your won website.

Posted by: www.sitesdesign.net | September 10, 2015 at 10:40 AM

Hello terrific website! Does running a blog such as this take a lot of work? I have virtually no expertise in programming however I had been hoping to start my own blog soon. Anyways, should you have any suggestions or techniques for new blog owners please share. I understand this is off topic nevertheless I just had to ask. Many thanks!

Posted by: Finesse Face Serum Reviews | September 15, 2015 at 06:51 PM

I visited many sites except the audio quality for audio songs present at this web site is truly fabulous.

Posted by: HT Rush Reviews | September 16, 2015 at 10:26 PM

For your recognizing, the number of smartphones, tablets and e-readers, phone and play it wherever and whenever want as long as you cover distance. You may also want in on the mail server, this game. With industry executives boldly predicted that if Microsoft's next-gen Xbox turns out to be sought. The launch dominations enlightenment age of BlueStacks.

Posted by: dominations hack | September 25, 2015 at 03:25 AM

Howdy! I just want to give a huge thumbs up for the excellent info you have here on this blog. I'll be returning in your web site for further information soon.

Posted by: issuu.com | September 25, 2015 at 06:26 PM

"Noobz," which was written and directed by Blake Freeman, has a cast that includes Freeman, Jason Mewes, Casper Van Dien and Moises Arias. The fact that Jonathan forms a connection with Mavis doesn't make things any easier. Selena Gomez was pictured sharing a kiss with her co star Nat Wolff on the set of her upcoming flick, "Parental Guidance" in Sherman Oaks, California on Friday afternoon (August 10, 2012).

Posted by: hotel transylvania 2 full movie | October 04, 2015 at 12:35 AM

Hello there! This post could not be written any better! Looking at this article reminds me of my previous roommate! He constantly kept preaching about this. I am going to forward this article to him. Pretty sure he's going to have a very good read. Many thanks for sharing!

Posted by: serum of youth reviews | October 09, 2015 at 09:30 AM

Excеllent bеat ! I wish to apprentice at thhe same time aɑs you amend your site, hoԝ could i subscribe for a bloց web site? The account helped me a appropriate deal. I had been tiny bit acquainted of this your broadcast offered vibrant transparent idea

Posted by: Philomena | October 16, 2015 at 07:36 AM

With 4 exciting and sexy modes and 400 combinations of actions and body parts, Naughty Roulette is here to add an interesting angle to your romantic life. The game challenges you to build a gorgeous resort and attract as many tourists as you can to keep the money rolling in. In 2015, 11 mobile game has shocked the app game world.

Posted by: www.mhanny.cz | October 18, 2015 at 05:02 AM

Everything is very open with a precise clarification of the issues. It was truly informative. Your site is extremely helpful. Many thanks for sharing!

Posted by: Oro Lift Reviews | October 20, 2015 at 09:27 PM

If your site is relatively sound, the most important results for you to consider are the keyword hits. When Page - Rank was patented the patent was assigned to Stanford University. Unlike TV, radio and other traditional marketing channels that need big budgets to be effective, SEO can be cost effective. Webmaster follows a long process to promote a website in top search engines (Google, Yahoo and Bing).

Posted by: mpeg4.nist.gov | February 05, 2016 at 06:07 AM

Each of them has a different function according to the intensity of the misspelled keywords. Any business to conduct business on the web should have a web site created especially for creating an awareness of their products and ser-vices to the planet at large. But it is extremely important that anyone looking to hire an SEO professional be aware of the differences. In this way, it is informed about the kind of information that a surfer is looking for.

Posted by: Helaine | February 09, 2016 at 11:47 PM

Post a comment



(Not displayed with comment.)




TrackBack

TrackBack URL for this entry:
http://app.cocolog-nifty.com/t/trackback/41088/9051592

Listed below are links to weblogs that reference インフレ・ターゲット(4):約束だけならサルでも出来る:

» リフレ政策関連 [Third Stage (PukiWiki/TrackBack 0.4)]
初心者用説明 基本事項の説明 参考文献の書評 リフレ政策を巡る環境 日銀関連情報 日銀の観察情報 リフレ派政治家の発言 リフレ政策全般の考察 需要不足の原因 デフレの原因分析 リフレ政策の考察 リフレ懐疑派の意見 初心者用説明 基本事...... [Read More]

Tracked on December 18, 2008 at 10:29 AM

« インフレ・ターゲット(3):デフレに使える政策・使えない政策 | Main | で、日銀は何をやったのか(上) »